Part estratègica

Seguint les indicacions del document on es defineix l’EDC, s’ha estructurat aquesta part en 4 fases que es presenten a continuació. Per poder consultar-les seleccioneu la fase que voleu veure:

Diagnosi

Per fer la diagnosi, la comissió digital del centre ha utilitzat l’eina SELFIE. Es tracta d’una eina desenvolupada per la Comissió Europea mitjançant la qual hem obtingut dades que permeten extreure conclusions per a fer una diagnosi de l’estat actual i també per a plantejar-nos objectius a assolir dins l’àmbit digital.

Aquesta diagnosi es va realitzar en el període del 7 novembre de 2022 a 27 de novembre de 2022 i van participar el 100% de l’equip directiu i del professorat i el 15% de l’alumnat.

Reunida la comissió d’estratègia digital de centre va obtenir els següents resultats fruits de la reflexió emprant les eines anteriorment citades.

Punts forts Oportunitats de millora
  • Noves formes d’ensenyament amb tecnologies digitals
  • Foment del debat sobre l’ús de la tecnologia
  • Infraestructura digital adient, equips i accés a Internet
  • Formació contínua del professorat
  • Professorat competent digitalment
  • Ús d’entorns digitals d’aprenentatge
  • Adaptació a les necessitats de l’alumnat
  • Tecnologies assistencials
  • Creació de continguts digitals
  • Debat sobre l’ús de la tecnologia
  • Intercanvi d’experiències

Objectius

Mitjançant la diagnosi de l’eina SELFIE hem detectat oportunitats de millora que esdevindran els següents objectius:

• Millorar el debat sobre l’ús de les tecnologies per establir línies de centre.

Tot i entendre que les possibles actuacions formen part de la llibertat de càtedra del professorat creiem que cal millorar el debat al claustre i a l’aula per tal de millorar l’ús de les tecnologies al centre.

• Incrementar l’ús per part de l’alumnat de l’Entorn Virtual d’Aprenentatge de centre (Moodle).

El Moodle forma part de les actuacions del Pla tutorial de centre.

• Implementar tecnologies que afavoreixen l’equitat.

Per millorar la inclusió digital de tot l’alumnat. Detectar necessitats i implementar programari útil per alumnat amb necessitats especials.

• Fomentar l’intercanvi sobre l’ensenyament amb tecnologies digitals.

Afavorint les sinergies per a la millora continua en el si de la comunitat docent

• Capacitar l’alumnat per la creació de continguts, l’ús d’aplicacions i el lliurament d’activitats amb eines digitals.

Promovent creacions de continguts digitals amb diferents eines i suports tecnològics.

Planificació i seguiment

Objectius de l’EDC Curs 1 22-23 Curs 23-24 Curs  24 – 25 Curs 4 25 – 26
1T 2T 3T 1T 2T 3T 1T 2T 3T 1T 2T 3T
2 Incrementar l’ús per part de l’alumnat de l’EVA de centre.
3 Implementar tecnologies que afavoreixen l’equitat.
5 Capacitar l’alumnat pel lliurament d’activitats amb eines digitals.

A partir de la diagnosi, el projecte educatiu de centre i els objectius formulats s’ha fet una planificació. Es portaran a terme les següents activitats  relacionades amb els objectius marcats i repartides en diferents àmbits:

1. Inclusió del debat sobre l’ús de tecnologies en l’ordre del dia dels claustres i recollida a l’acta de les principals conclusions dels debats.
  2. Sessió inicial d’informació a l’alumnat sobre l’Entorn Virtual d’Aprenentatge de centre (Moodle) i la forma d’accedir-hi. Seguiment i debat trimestral dins l’aula sobre el seu ús.
  3. Informació al professorat, durant els dos primers trimestres de cada curs, sobre càpsules formatives relacionades amb l’Entorn Virtual d’Aprenentatge de centre.
  4. Identificar a l’inici de curs aquell alumnat amb necessitats educatives especials.
  5. Oferir recursos a l’alumnat (durant les hores lectives i a les avaluacions) adaptats a les necessitats especials detectades.
  6. Realització, cada curs, d’una jornada d’intercanvi d’experiències relacionades amb l’ús de les tecnologies entre el professorat.
  7. Durant el primer trimestre de cada curs el professorat farà presentacions i demostracions d’ús de les eines digitals que es fan servir a l’aula.

Avaluació i millora.

L’avaluació entesa com un procés de millora continua, porta implícit ser un projecte viu que es va modificant en funció de la realitat i els resultats que vagin esdevenint. Això no obstant, trobem tres moments diferenciats:

• Avaluació continuada: es realitza mitjançant el seguiment i revisió de les diferents activitats planificades per determinar el seu grau d’acompliment a partir dels seus corresponents criteris. Aquesta la realitza persona responsable, que s’indica en cada fitxa de les activitats, en el moment de la finalització d’aquesta.
  • Avaluació anual: a l’inici de curs els objectius temporitzats per aquell període s’incorporaran la Programació General Anual de Centre (PGAC). En finalitzar el període escolar, l’equip directiu mitjançant la Memòria Anual farà el seguiment i recull de les evidències de l’assoliment dels objectius. Aquesta tasca es troba liderada per la comissió digital, que aprofitarà per revisar els objectius establerts per al present i vinent curs, tot   determinant la modificació, si fos necessari.
  • Avaluació final: quan l’EDC està arribant al final de la seva planificació, que s’ha temporitzat a un termini de diversos cursos, es recullen totes les avaluacions anuals per tal  de prendre una decisió en el si de l’equip directiu. Actualitzar-la, per tant, plantejar-se una nova diagnosi i iniciar un nou pla o modificar l’existent amb les dades que es disposen.

Objectius de l’EDC Indicador Criteri
1 Millorar el debat dintre del sector professorat sobre l’ús de les tecnologies per establir línies de centre. Nombre de debats al claustre. 1
1.1 Inclusió del debat sobre l’ús de tecnologies en l’ordre del dia dels claustres S’ha inclòs un punt per debatre. Fet
1.2 Recollida en les actes del claustre les principals conclusions del debat sobre aquest ús S’han recollit les conclusions a l’acta. Fet