Instàncies, sol·licituds i autoritzacions

Per facilitar la realització de gestions administratives podeu descarregar-vos les instàncies, sol·licituds i autoritzacions següents.

Tipus de sol·licitud, instància i / o autorització
Descripció
 

Instancia genèrica

Gestions de caràcter general o no contemplades a la resta de sol·licituds.
 

Sol·licitud canvi de curs

En casos justificats el nou alumnat pot sol·licitar un canvi de nivell fins al 31 d’octubre de 2024. El/la cap de departament i professorat corresponent l’estudiarà i, si la resposta és afirmativa i el canvi és possible, l’ha de formalitzar abans del 8 de novembre de 2024.
Sol·licitud d’adaptació de proves per alumnes amb necessitats especials En casos mèdics justificats, l’alumnat pot sol·licitar l’adequació d’algun element de les proves de certificat de les Escoles Oficials d’Idiomes de Catalunya per fer-les més accessibles a aquells candidats amb discapacitat física, discapacitat sensorial o necessitats educatives especials. Habitualment es tracta d’adaptacions “no significatives” el que implica que no modifiquen elements bàsics del currículum, però sí que s’introdueixen canvis en: metodologia, organització, ambient, recursos tecnològics, avaluació, etc.

Per més informació consulteu el següent enllaç.

Sol·licitud de renúncia de matricula L’alumnat pot sol·licitar la renúncia de matrícula del curs en què s’ha inscrit. La renúncia no computa a efectes de repetició i l’alumne manté la prioritat per matricular-se com a antic alumne al següent any acadèmic, en el torn que la normativa dictamini, excepte si l’alumne sol·licita la devolució de les taxes i se li concedeix. La data límit de renúncia de matrícula amb retorn de taxes és el 10 d’octubre de 2024. La data límit de renúncia de matrícula sense retorn de taxes és el 29 de novembre de 2024. Cal enviar la sol·licitud de renúncia de matrícula per correu electrònic a eoiosona@xtec.cat o bé entregant-lo presencialment a la Secretaria de l’EOI Osona. La resposta a la sol·licitud es consulta a Centrosnet. A Historial/Expedient, ha de posar RENÚNCIA al camp “situació”, quan estigui acceptada.

IMPORTANT: En el cas de menors d’edat, caldrà el vistiplau del pare, mare o tutor legal a la sol·licitud.

Sol·licitud de devolució de taxes i preus públics L’alumnat pot sol·licitar la devolució de taxes i / o preus públics de la matrícula sempre que estigui dins del termini establert i preferiblement per internet. Pel curs 2024-2025, la data límit de renúncia de matrícula amb retorn de taxes és el 10 d’octubre de 2024.

Per altres supòsits de devolució de taxes i / o més informació, consulteu el següent enllaç.

Sol·licitud de renúncia d’un curs superat Qualsevol persona que tingui un expedient acadèmic obert en una escola oficial d’idiomes podrà sol·licitar al director/a de l’escola la renúncia a un dels cursos acadèmics superats en aquell idioma, sempre que siguin cursos que hagin comportat l’obtenció d’un certificat. L’escola la podrà concedir un cop obtinguts els informes oportuns del departament d’aquell idioma. El curs renunciat computarà a efectes de repetició.
Sol·licitud canvi d’horari L’alumnat pot sol·licitar un canvi d’horari. Les peticions es resoldran per ordre d’entrada i estaran subjectes a la capacitat del grup al qual es vol accedir.
Sol·licitud permuta horaris Dos alumnes d’un mateix curs en diferent horari acorden intercanviar els seus horaris. Aquestes peticions es resoldran per ordre d’entrada.
Sol·licitud canvi data d’exàmens En casos excepcionals, l’alumnat pot sol·licitar un canvi de la data d’exàmens. L’alumnat interessat haurà de presentar documentació mèdica i / o administrativa per justificar el canvi a eoiosona@xtec.cat
Sol·lcitud trasllat d’expedient L’alumnat matriculat a una escola oficial d’idiomes pot demanar continuar el curs en un altre centre (trasllat de matrícula viva). En període lectiu, el termini per efectuar aquest trasllat és fins al 30 d’abril de 2025. La sol·licitud de trasllat d’expedient es farà al centre de destinació i quedarà condicionada a la disponibilitat de places en aquest centre. Si el trasllat és a una altra EOI de Catalunya, no s’haurà de tornar a pagar la taxa. En canvi, si és a una altra comunitat autònoma, s’haurà de demanar el retorn de taxes a Catalunya i pagar la taxa corresponent a la comunitat autònoma de destí.

En període no lectiu durant el mes de juliol, l’alumnat oficial, un cop formalitzada la matrícula al centre d’origen, pot sol·licitar un trasllat de matrícula a una altra escola durant els tres dies hàbils posteriors a la finalització del període de matrícula de l’alumnat de continuïtat.

Sol·licitud convocatòria addicional L’alumnat interessat pot sol·licitar una convocatòria addicional a la direcció del centre. La direcció de l’escola pot autoritzar la repetició o permanència d’un curs més en règim presencial a l’alumnat que ho sol·liciti quan ja hagi superat el nombre màxim de cursos autoritzats amb caràcter general. Es pot concedir una única convocatòria addicional per nivell.

Per més informació, consulteu el següent enllaç.

Sol·licitud expedició títol acadèmic –  Nivell Bàsic A2 i Nivell Intermedi B1:

L’escola expedeix els certificats d’A2 i B1 d’ofici, sense sol·licitud prèvia ni pagament de taxes.  L’alumnat pot recollir-los en horari de secretaria del centre.

–  Nivell Intermedi B2, Nivell Avançat C1 i Nivell Avançat C2:

Els certificats de B2, C1 i C2 els expedeix el Departament d’Educació. L’alumnat interessat pot sol·licitar l’expedició del certificat i ha d’abonar la taxa corresponent. Cal enviar un correu a eoiosona@xtec.cat, adjuntar la sol·licitud d’expedició de títol acadèmic i el DNI o NIE.

Autorització recollida de títols En cas de no poder venir personalment a recollir el resguard del títol o el títol corresponent, pot venir una altra persona amb l’autorització signada en representació de l’interessat/da.
Sol·licitud faltes d’assistència menors L’alumnat menor d’edat ha de justificar les faltes d’assistència amb l’imprès adjunt que haurà de lliurar al professorat un cop signat pel pare/mare o tutor/a legal.
Sol·licitud revisió d’exàmens d’avaluació contínua L’alumnat oficial que hagi cursat un curs d’avaluació contínua (A1 i B2.1) pot demanar sol·licitud de revisió d’examen si ho creu oportú. La revisió d’examen es comunicarà a l’interessat per correu electrònic.
Sol·licitud revisió d’exàmens oficials de certificació L’alumnat oficial que hagi cursat un curs de certificat (A2, B1, B2, C1 o C2) o candidats lliures (B1, B2 o C1) poden demanar sol·licitud de revisió d’examen si ho creuen oportú. Quin és el procediment per presentar una reclamació oficial? Cal enviar la sol·licitud de revisió d’exàmens oficials de certificació al correu eoiosona@xtec.cat durant els tres dies hàbils després de la publicació de resultats. No s’atendran reclamacions presentades fora de termini.

 

 

Ompliu-les i envieu-les o lliureu-les a secretaria, tot aportant la documentació requerida per a cada gestió.