Renúncia de matrícula AMB devolució de taxes/preu públic SENSE RESERVA DE PLAÇA, i d’altres supòsits de devolucions

Les taxes o preus públics de la matrícula només es poden retornar en els supòsits següents i dins els terminis assenyalats:

  1. Renúncia a la matrícula oficial que implica pèrdua de la plaça, quan la renúncia i la sol·licitud de retorn de taxes o preus públics es produeixin no més tard del dijous 10 d’octubre de 2024 (23.59h).

S’ha de formular la renúncia EXCLUSIVAMENT mitjançant el tràmit electrònic Devolució d’ingressos indeguts per cobrament de taxes i preus públics del Departament d’Educació   adjuntant la següent documentació que heu de pujar en pdf cadascuna per separat:

Les persones que no disposen dels mitjans o dels coneixements necessaris per fer el tràmit en línia, poden fer-lo a través de les Oficines de Registre dels serveis centrals d’Educació i dels Serveis Territorials, utilitzant el servei de “tramitació atesa”. Aquest servei ofereix assistència per poder dur a terme el tràmit sense dificultats.

Només en els supòsits de devolució 2, 3 i 4 esmentats a continuació, la renúncia es pot presentar presencialment a la Secretaria de l’EOI Sabadell durant el mateix curs escolar però la tramitació electrònica no es farà de manera immediata, la qual cosa pot endarrerir la devolució.

***** No atendrem a les sol·licituds incompletes o que arribin fora de termini.******

MOLT IMPORTANT: La renúncia a la matrícula oficial amb devolució de taxa/preu públic suposa l’anul·lació de la matrícula a tots els efectes i l’exclusió de la matrícula de l’expedient acadèmic de
l’alumne o alumna i, per tant, la renúncia a la plaça. La matrícula deixa de ser vàlida i, en el cas que es vulguin continuar els estudis el curs següent, caldrà demanar l’ingrés com a nou alumne mitjançant la preinscripció al mes de setembre. 

2. Renúncia a la inscripció a les proves lliures per a l’obtenció del certificat de nivell intermedi B1, B2 o del certificat de nivell C1 i C2, quan la renúncia i la sol·licitud de retorn de taxes es produeixin amb antelació a la data de publicació de les llistes definitives de persones admeses.

3. Pagaments duplicats o per import superior, per l’excés de pagament.

4. Inaplicació de bonificacions o exempcions a les quals l’alumnat té dret en el moment de la matriculació, per l’import corresponen.

Trobareu aquí la Sol·licitud de devolució de taxa pels supòsits 2, 3 i 4. i heu d’adjuntar la següent documentació:

  • full de matricula (on consten les dades de l’alumne/a, idioma, nivell i grup, data).
  • resguard de pagament (=justificants bancaris) de la taxa o preu públic.
  • documentació acreditativa del motiu pel qual es demana la devolució de taxes o preu públic, si escau.

****** IMPORTANT EN TOTES LES DEVOLUCIONS *****

Un cop rebuda la documentació i fet el registre d’entrada, l’escola trametrà la sol·licitud al Servei de Pressupostos i Gestió Financera, el qual comunicarà a l’interessat/da la resolució adoptada.

El termini de resolució de tot el procediment, el tindreu a partir dels 12 mesos des de la vostra tramitació. Si vau fer el tràmit el curs passat (20223-2024) i encara no heu obtingut resposta, us podeu posar en contacte directament al següent correu: gestioingressos.educacio@gencat.cat

Podràs fer el seguiment de la teva sol·licitud en aquest enllaç i també per email si marques la casella de ‘notificacions electròniques’ en el formulari de la sol·licitud.

En aproximadament 12 mesos, un cop acceptada la devolució de taxes pel Servei de Pressupostos i Gestió Financera, es podrà fer la sol·licitud a l’escola de la devolució de la quota complementària en concepte d’accés a la plataforma virtual i materials didàctics a Secretaria, enviant-nos la Resolució i les teves dades bancàries.

Consulteu aquí tota la informació del web del Departament d’Educació sobre devolucions.