Guanyadores de les III Borses d’Estada Lingüística John Langdon-Davies 2022-2023

El passat divendres 12 de maig va tenir lloc l’acte d’atorgament de la tercera convocatòria de les Borses d’Estada Lingüística John Langdon-Davies, organitzat per l’Escola Oficial d’Idiomes, amb la col·laboració de l’Ajuntament de Sant Feliu de Guíxols.

Com cada any, l’acte es va realitzar a la Sala Abat Panyelles del Monestir i hi van concórrer el Sr. James Langdon-Davies, fill de John Langdon-Davies, el Sr. Carles Motas, alcalde de la ciutat, i el Sr. Salvador Calabuig, regidor d’Educació.

Abans de fer públics els noms de les guanyadores, les dues beneficiàries de l’any passat, com és habitual, van explicar l’experiència viscuda durant la seva estada lingüística. Els projectes guanyadors d’enguany són els de les següents alumnes:

• Margarita Blanch Saborit, alumna que està cursant A2 d’alemany. Aquest estiu farà una estada lingüística de dos mesos a Berlin, on farà dos cursos intensius a l’Institut für Internationale Kommunikation, especialitzat en l’ensenyament de la llengua alemanya en l’àmbit professional, fent 4 hores diàries de classe pel matí i realitzant activitats culturals a les tardes, dins i fora de la institució, per tal de completar l’experiència d’immersió lingüística i cultural.

• Pilar Giró Roman, alumna d’anglès a l’escola des del 2008 al 2011 i novament el 2020. El curs passat va començar a cursar francès i aquest any està matriculada a B2.2. Pilar Giró està actualment fent una recerca doctoral a París, dins del programa de doctorat en turisme de la Universitat de Girona, concretament amb el tema: La transformació dels museus contemporanis: Socials, digitals i flexibles. Va recollir la borsa la seva mare, Maria Roman.

Finalment, l’acte va comptar amb la presència de Jordi Finestres, periodista i autor, entre d’altres obres, del llibre El Xalet de Puigcerdà, que relata com John Landgon-Davies va fundar Plan International al 1937, una ONG dedicada a apadrinar nens i nenes víctimes de la Guerra Civil espanyola.

Amb la seva intervenció, Finestres va fer un retrat de la vessant més humanitària de John Landgon-Davies.

Enhorabona a les guardonades i moltes gràcies a tothom per l’assistència!