Borsa d’estada lingüística John-Langdon Davies I París I Curs 2021-2022

Durant una setmana vaig realitzar la meva estada lingüística a París. De dilluns a divendres vaig assistir cada matí a l’escola a fer classes de francès. Allà vaig coincidir amb nois i noies de moltes nacionalitats diferents: Alemanya, Suïssa, Estats Units, Corea del Sud, Japó, Mèxic, etc. Em va agradar molt ser allà envoltada de persones d’arreu del món. Quan fèiem la pausa per esmorzar, sortíem de classe i anàvem al bar de l’escola on teníem més temps per parlar entre nosaltres i conèixer-nos millor. Després, quan acabaven les classes, molts de nosaltres tornàvem als apartaments on vivíem per dinar, en el meu cas, em vaig allotjar en una residència d’estudiants on també vaig coincidir amb altres estudiants, alguns francesos i d’altres que, com jo, eren allà perquè estaven estudiant francès o estaven d’Erasmus. Normalment, a l’hora de dinar i sopar coincidíem a la cuina que compartíem i ens explicàvem les anècdotes del dia.

Durant les tardes fèiem turisme. Amb l’escola i alguns companys de classe vam visitar el barri de Montmartre acompanyats d’un guia local. Vam conèixer la zona i vam parlar amb gent local quan anàvem a comprar als supermercats, fleques i als bars i restaurants. Ens vam defensar prou bé amb el francès i ens entenien, però en alguns llocs ens responien en anglès, ja que es notava que nosaltres no érem francesos. Tot i així, vaig posar en pràctica el francès allà on anava, també a l’hora de comprar les targetes de metro o quan havia de parlar amb les persones d’informació a l’entrada dels museus.

Ha estat una experiència molt positiva i estic molt contenta d’haver-la pogut viure. Moltes gràcies a l’Escola Oficial de Sant Feliu de Guíxols per convocar aquestes borses i donar-nos la oportunitat.

Júlia Plaja