10 preguntes sobre la preinscripció a l’EOI de Tortosa

1) On i quan puc fer la preinscripció?

En aquest web (https://www.eoidigital.com/eoicat/alumnes/principal.php), del 31 d’agost a les 9h fins al 3 de setembre a les 15h.

2) A partir de quina edat puc estudiar a l’EOI de Tortosa?

A partir dels 14 anys complerts dins de 2020 per a francès i alemany.

A partir dels 16 anys complerts dins de 2020 per a anglès.

3) A quin curs puc accedir?

Directament a primer si no tens coneixements de l’idioma o vols començar de zero. Has de triar “Primer” quan et preinscrius.

A un curs concret si tens el curs anterior aprovat en una EOI (independentment del temps que faci que ho vas aprovar) o si tens un títol que hi doni accés. La llista de títols que donen accés a cursos d’EOI és en aquest web de la Generalitat de Catalunya. En aquest cas, hauràs de triar el nivell al qual vols accedir quan et preinscrius (per exemple, “B2.1”) i adjuntar un escanneig del títol que tens per accedir-hi.

A qualsevol dels cursos, fent un test de nivell. En aquest cas, quan et preinscrius no tries cap nivell, sinó que esculls l’opció “Test de nivell”. Pots fer aquest test els dies 8, 9 i 10 de setembre a les 17h o el 10 de setembre a les 10h.

4) Vull refrescar coneixements. Puc?

Sí! Les persones que ja hagin cursat i superat amb anterioritat cursos de les escoles oficials d’idiomes que condueixen a l’obtenció d’un certificat, i que vulguin actualitzar-ne els coneixements, poden sol·licitar matricular-se en l’últim curs realitzat o en qualsevol dels cursos inferiors, sempre que hagin transcorregut dos cursos des de l’obtenció del certificat.

La sol·licitud per a aquest tipus de matrícula s’ha de presentar al centre una vegada finalitzat el període d’admissió, i només s’admet si existeixen vacants en el curs i l’idioma sol·licitat.

5) Sóc docent. Puc tenir gratuïtat de matrícula?

Sí!  El nou programa PIA+ substitueix el programa Pla d’Impuls de l’Anglès per a professorat (PIA) i inclourà el nivell avançat d’anglès (4t, 5è i C1) i tots els nivells dels altres idiomes.

Els docents que vulguin acollir-se es preinscriuran i matricularan seguint el procediment ordinari, inclòs el pagament de taxes, i podran sol·licitar un retorn d’aquestes si superen el curs.

Amb aquest programa poden gaudir de la gratuïtat dels estudis d’idiomes a qualsevol EOI del territori.

Més informació en aquest enllaç

6) Quant val un curs a l’EOI?

La matrícula ordinària se situa al voltant dels 300 euros per tot el curs i inclou drets d’examen. Hi ha reduccions per família nombrosa o monoparental, per discapacitat, per a víctimes d’actes terroristes … Podeu consultar les taxes i els preus públics a l’article sobre preinscripció del web de l’EOI de Tortosa.

7) Quins certificats puc obtenir?

Pots obtenir els següents certificats:

A2

B1

B2

C1

Els drets d’examen estan inclosos en el preu del curs. Els exàmens són al juny.

8) Quan són les classes?

Els cursos comencen el 28 de setembre.

Els horaris de classe són en els següents apartats del nostre web

Horaris d’alemany

Horaris d’anglès

Horaris de francès

9) Necessitaré llibres de text? On els puc comprar?

Al nostre web tenim el llistat de llibres de text per a cada curs. Es poden comprar a qualsevol llibreria i també al claustre de l’EOI durant els primers dies de classe.

10) Tinc més dubtes. Com els puc aclarir?

Truca’ns a partir de dimarts, 1 de setembre. 977 44 00 79

Escriu-nos un correu: eoitortosa@xtec.cat