Segons els documents per a l’organització i la gestió dels centres publicat pel Departament d’Educació cada inici de curs, les taxes o preus públics de la matrícula a les EOI només es poden retornar en els supòsits que s’indiquen a continuació i en els terminis que, quan escau, s’assenyalen:
- Renúncia al curs, quan la renúncia i la sol·licitud de retorn de taxes o preus públics es produeixen fins al 10 d’octubre.
- Pagaments duplicats o per import superior.
- No aplicació de bonificacions o exempcions a les quals l’alumne o alumna té dret en el moment de la matrícula, per l’import corresponent.
- No prestació del servei per causes no imputables a l’alumne o alumna. No es consideren supòsits de força major els canvis d’horari laboral ni els canvis de domicili o similars.
- En cas de trasllat a una altra comunitat autònoma, l’alumne pot sol·licitar el retorn de taxes o preus públics abans del 30 de novembre.
Renúncia a la matrícula oficial amb devolució de taxes
La renúncia a la matrícula oficial amb devolució de taxes suposa l’anul·lació de la matrícula a tots els efectes i a l’exclusió de la matrícula de l’expedient acadèmic de l’alumne/a i, per tant, la renúncia a la plaça per part de l’alumne/a.
Vies de sol·licitud:
1. Preferiblement de manera telemàtica a:
https://web.gencat.cat/ca/tramits/tramits-temes/devolucio-ingressos-indeguts
2. Per a tramitació en línia assistida podeu adreçar-vos presencialment a les Oficines de Registre de Serveis Centrals i dels Serveis Territorials del Departament d’Educació.
- De manera presencial, emplenant aquest formulari i lliurant-lo a la secretaria de l’escola.
Documentació necessària:
- Còpia del resguard de matrícula
- Còpia del comprovant de pagament de la taxa o preu públic
El termini de resolució del procediment no depèn de l’EOI, sinó del «Servei de Gestió Pressupostària del Departament d’Educació», que és qui en comunica la resolució directament a l’alumnat.
Sol·licitud de devolució de taxes o preus públics per altres motius
Vies de sol·licitud:
1. Preferiblement de manera telemàtica a:
https://web.gencat.cat/ca/tramits/tramits-temes/devolucio-ingressos-indeguts
2. Per a tramitació en línia assistida podeu adreçar-vos presencialment a les Oficines de Registre de Serveis Centrals i dels Serveis Territorials del Departament d’Educació.
- De manera presencial, emplenant aquest formulari i lliurant-lo a la secretaria de l’escola.
El termini de resolució del procediment no depèn de l’EOI, sinó del «Servei de Gestió Pressupostària del Departament d’Educació», que és qui en comunica la resolució directament a l’alumnat.