Preguntes freqüents

L’Examen de Certificat de Nivell Intermedi equival al First Certificate?

No. Són dos exàmens diferents. El “First Certificate” és un títol que dóna la Universitat de Cambridge. Quant al grau de dificultat, es recomana presentar-se al First Certificate un cop acabat el 5è curs d’EOI.

Què passa si em matriculo en un horari al qual no puc assistir?

Si et matricules en un horari que no et va bé pots demanar canvi d’horari a començaments de curs. Però has de saber que és difícil que te’l concedeixin, sobretot si demanes canvi a un grup de 19.00 a 21.00 h, ja que són els més demanats.

Quants anys tinc per aprovar un curs?

Dins de cada nivell – bàsic (1r i 2n), intermedi (3r) i avançat (4t i 5è) -, et pots matricular com a alumne/a oficial un màxim de vegades equivalents al doble dels cursos ordenats per al nivell de l’idioma corresponent, però en cap cas pots repetir el mateix curs més de tres vegades. Si has accedit directament al 2n o al 4t curs mitjançant un test de nivell, pots cursar aquest curs un màxim de dues vegades. Un cop superat el nombre màxim de cursos autoritzats i sempre que no representi fer el mateix curs per quarta vegada, podras sol·licitar excepcionalment a la direcció de l’escola una convocatòria addicional per nivell. La direcció del centre estudiarà la sol·licitud i podrà autoritzar, si s’escau, la repetició d’un curs més en aquell nivell en règim oficial.

De quantes hores consta un curs acadèmic?

D’un mínim de 130 hores.

Podem convalidar un curs d’EOI per crèdits de lliure elecció a les universitats de Catalunya?

Sí. Informa-te’n a la teva universitat.

Quins són els horaris del curs?

Les classes tenen una durada de dues hores i quinze minuts i s’imparteixen els dilluns i dimecres o els dimarts i dijous en horari de 16.00 a 18.15 i de 18.45 a 21.00 h.

Alguns cursos d’alemany ofereixen l’horari de 16.30 a 18.45 h.

Què passa si no em presento a l’examen final?

Si no et presentes a l’examen final perdràs igualment una convocatòria de les que tens per aprovar un curs. Per això, si penses que per alguna raó no podràs presentar-te, és millor que vagis a secretaria i demanis com es pot fer una renúncia de plaça. D’aquesta forma no perdràs la convocatòria. Però vés amb compte, perquè has de presentar la renúncia en un termini que acabarà abans d’haver transcorregut una tercera part del curs.

Si ja he estudiat un idioma a l’EOI Barcelona-La Pau, tinc preferència davant d’un alumne nou a l’hora d’estudiar un altre idioma?

No. Si canvies d’idioma, ets alumne nou d’aquell idioma.