SI VOLS TORNAR A FER UN NIVELL SUPERAT FA UNS ANYS PER REFRESCAR ELS TEUS CONEIXEMENTS

Novetat: la matrícula d’actualització

Si en algun moment has superat qualsevol curs anual o examen de certificació per lliure d’una Escola Oficial d’Idiomes i vols refrescar els teus coneixements a Ripoll o a Olot, pots tornar a matricular-te de l’últim nivell superat o de qualsevol dels nivells inferiors a l’últim que vas fer, sempre que hagin transcorregut un mínim de dos anys des de la darrera matrícula o obtenció del certificat.

Si vas estar matriculat/da o vas superar un examen per lliure el curs 2020-2021 o anteriors, ja pots optar a aquesta interessant modalitat, que no implica el pagament de recàrrecs per repetició.

I si ets docent o inspector/a en actiu, la matrícula et pot sortir gratis si aproves el curs. Mira-te’n les condicions aquí.

On i quan es sol·licita

La sol·licitud per a aquest tipus de matrícula l’has de presentar directament a l’escola una vegada finalitzat el període d’admissió dels nous alumnes. Enguany, a Olot i Ripoll és a partir del 20 de setembre inclòs. I si hi ha vacants en el curs i l’idioma sol·licitat, benvingut/da a bord!

Tingues present que la sol·licitud és vàlida únicament per al curs acadèmic en què la presentes i que no la pots simultaniejar amb una matrícula anual del mateix idioma (d’una altra llengua, sí). I si l’any que ve volguessis fer un altre curs d’actualització d’un nivell que ja tens superat, n’hauràs de presentar una de nova.

Preu i efectes acadèmics de la matrícula d’actualització

Com dèiem, no hi ha cap penalització econòmica per repetir nivell o fer-ne d’anteriors a l’últim que vas superar si han passat dos o més cursos. Per tant, l’import de la matrícula és el mateix que per a un alumne nou. Això sí: potser pots gaudir d’algun dels nous descomptes i gratuïtats aprovats recentment pel Departament d’Educació. Fes-hi una ullada!

Aquest tipus de matrícula no té efectes acadèmics i no dóna lloc a cap certificat oficial (no es torna a expedir cap certificat que ja hagis obtingut anteriorment de B1, B2 o C1), i la qualificació que es farà constar al teu expedient al final del curs serà «no qualificat/ada». Una manera de reenganxar-se a l’idioma sense la «pressió» d’haver d’aprovar els exàmens. Quin luxe!

I si per la feina, els estudis o per satisfacció personal necessites un certificat d’assistència o d’aprofitament del curs, podràs sol·licitar-ne un si has assistit a un mínim del 80% de les classes i has assolit els continguts mínims.

Welcome back! Willkommen zurück! Bon retour!