Documentació estratègica

La cultura digital apareix en pràcticament tots els documents estratègics del centre. A continuació, es remarquen els aspectes més importants de cadascun d’ells:

PEC

En l’apartat 3., a PRINCIPIS PEDAGÒGICS I DECISIONS CURRICULARS i dins de les prioritats i objectius educatius, es destaca: 

  • “Aprofitar el potencial que tenen les noves tecnologies de la comunicació i de la informació, introduint‐les a l’aula i a tots els àmbits de la vida acadèmica.”
  • “Potenciar l’actualització i perfeccionament del professorat en l’ús de les noves tecnologies.”

A l’apartat 7.3.5., a DRETS I DEURES DE L’ALUMNAT, dins de l’apartat 2, punt “h” s’estipula que:

  • “L’alumnat té el dret a ésser educats en el discurs audiovisual”.

NOFC

La cultura digital apareix a les NOFC bàsicament en els següents apartats:

  • Al punt 3.4.1. on es detallen les funcions del coordinador digital del centre.
  • A la secció 7.1.1., a l’apartat DRETS DE L’ALUMNAT s’estipula que tot l’alumnat del centre té dret a ésser educat en l’àmbit de cultura digital (vegeu acollida digital alumnat)
  • A l’apartat 8.4., dins dels DRETS I DEURES DEL PROFESSORAT s’indica que els docents del centre han de  “mantenir i actualitzar l’espai Moodle dins de les possibilitats dels departaments.”
  • Al punt 8.8., es determinen les funcions del coordinador digital respecte a l’acollida del nou professorat (vegeu acollida digital docent).
  • Dins de l’apartat 8.9., referent a la formació del professorat, es determina com a objectiu clau:  “l’actualització de les metodologies i la gestió de l’aula i l’actualització de la competència digital per tal de donar resposta als nous reptes tecnològics de la societat”.
  • Finalment, a l’apartat 9., a Personal d’administració i Serveis (PAS), al punt “d” s’indica que és una de les seves funcions la “gestió informàtica de dades (domini de l’aplicació informàtica que correspongui en cada cas)”.

Desplaça cap amunt
Ves al contingut