Des del curs 2010-11 l’EOI de Viladecans participa en el Projecte de Qualitat i Millora Contínua (PQiMC) del Departament d’Ensenyament.
Política de Qualitat de l’EOI de Viladecans.
L’equip directiu del centre es compromet a assegurar-se que la política de qualitat sigui adequada a la finalitat del centre, i sigui revisada per a la seva adequació.
Aquesta política de qualitat es concreta de la següent manera:
La direcció de l’Escola Oficial d’Idiomes de Viladecans considera la qualitat un factor essencial per l’èxit del centre i entén que cada membre ha de ser responsable de la funció que realitza. Així mateix considera imprescindible tenir una política de qualitat en revisió permanent per assegurar-ne l’adequació.
La Política de Qualitat de l’EOI de Viladecans persegueix:
- Complir la nostra missió de capacitació de l’alumnat per a l’ús dels idiomes fora de les etapes ordinàries del sistema educatiu en una escola com a entorn educatiu de convivència al servei de la comunitat, que afavoreix la cohesió social, treballant l’educació intercultural, l’impuls de les tecnologies de la comunicació i l’aprenentatge (TAC) i entenent l’avaluació de l’alumnat com un sistema continu i participatiu que fomenti el desenvolupament de les estratègies d’aprenentatge necessàries perquè els estudiants esdevinguin autònoms i responsables del seu procés d’adquisició d’altres llengües.
- Fer de l’escola un entorn de treball saludable de qualitat amb cura de les persones especialment en l’àmbit afectiu.
- Ser una escola referent a la comarca per tenir un funcionament basat en l’eficàcia i l’eficiència, per l’oferta de cursos oficials i especials.
- Innovar potenciant la cultura de la qualitat i la millora contínua en tots els àmbits d’actuació del centre.
- Avaluar els resultats en base a fets i dades objectives que ens permetin millorar contínuament les activitats i serveis que es presten a la comunitat i garantir la confiança i la satisfacció dels grups d’interès intentant complir les seves expectatives ara i en el futur.
És responsabilitat de tot el personal de l’Escola Oficial d’Idiomes de Viladecans el compromís amb la millora contínua, el sistema de qualitat i els seus usuaris.
L’abast de la política de qualitat de l’EOI de Viladecans és la formació, impartició i acreditació de formació reglada en idiomes i la gestió i impartició de formació no reglada en idiomes.
Queden exclosos d’aquesta política de qualitat el disseny i desenvolupament dels serveis, ja que l’EOI de Viladecans no realitza el disseny dels currículums, la preservació del servei ja que l’ensenyament aprenentatge té com a característica pròpia que es consumeix en el moment de la seva creació i els recursos de seguiment i mesura ja que les accions formatives es mesuren a través dels indicadors.