L’EOI DE SALOU COMPARTEIX LA SEVA EXPERIÈNCIA EUROPEA

ONCE UPON A TIME… ERASMUS+ STOLE MY HEART

En el marc d’un projecte Erasmus+ KA1 de mobilitat del professorat per a formació i observació de pràctica docent, una representació de l’Escola Oficial d’Idiomes de Salou formada per dues professores del departament d’anglès va viatjar a Estocolm el passat mes de març. L’objectiu del viatge era realitzar una visita d’estudis per descobrir el sistema educatiu suec, la seva metodologia i el seu sistema de gestió.

Com a resultat, les participants han elaborat un diari de bitàcola que inclou tots els materials realitzats durant les formacions, tant la del mes de novembre a Dublin com aquesta darrera, a més a més d’eines tecnològiques, reculls de premsa i impressions personals de les participants: https://eoisalouerasmusk1.weebly.com/

Culminat l’any d’implementació del projecte, que perseguia sentar les bases per transformar l’escola digitalment i fidelitzar l’alumnat, l’escola es planteja una aposta decidida pels cursos semipresencials en nivells intermitjos i avançats de llengua anglesa, en una primera etapa. Els recursos tecnològics de qualitat i l’acompanyament del tutor han de ser la base de l’èxit de l’ensenyament-aprenentatge.

Les professores participants volen destacar, no només la qualitat de la formació rebuda, que sens dubte ha d’inspirar la seva intervenció pedagògica, sinó especialment la presa de consciència europea i les grans possibilitats d’intercanvi i enriquiment mutu amb altres centres homòlegs.

Com conclusions personals d’aquest any apassionant, destaquen diversos conceptes: la importància de la disseminació de tot allò que es realitza a l’aula, la confiança que s’ha d’establir entre alumne i tutor i, last but not least, que no hi ha innovació que no passi per l’experimentació.

Alhora, l’escola vol agrair al programa ERASMUS+ i, molt especialment, al servei espanyol per a la internacionalització de l’educació SEPIE, l’oportunitat que suposa desenvolupar la dimensió europea del centre i la transferència de coneixements a tota la comunitat educativa.

Us convidem a seguir l’actualitat del projecte al web de l’escola, així com a la pàgina Facebook de l’Ajuntament de Salou, on puntualment es van publicant les novetats i activitats relacionades.

Annexem fotografia conclusió del projecte.

Restem a la vostra disposició per a ampliar la informació enviada.
Alexia Pedrerol
EOI