Trasllat de matrícula durant el curs acadèmic
Si després de formalitzar la matrícula i de començar el curs en un centre, un/a alumne/a demana poder continuar el curs en un altre centre, el trasllat s’anomena trasllat de matrícula viva. El termini per fer trasllats de matrícula viva finalitza l’últim dia lectiu del mes d’abril.
La sol·licitud de matrícula s’ha de fer al centre de destinació mitjançant el model Sol·licitud de trasllat d’expedient i queda condicionada a la disponibilitat de places del centre. La documentació que cal aportar és el full de pagament i el comprovant de pagament de la matrícula efectuada en el centre d’origen. En el moment de produir-se una vacant, l’EOI de destinació ho ha de comunicar a la persona sol·licitant. L’EOI de destinació ha de tramitar d’ofici el trasllat d’expedient de l’alumne/a. En cas de no haver-hi vacants en l’EOI de destinació, s’obrirà una llista d’espera, en què les persones sol·licitants han d’indicar els grups i horaris desitjats.
Trasllat de l’alumne/a en període no lectiu
Els alumnes oficials, un cop formalitzada la matrícula al centre d’origen, poden sol·licitar un trasllat de matrícula a una altra escola durant la segona setmana de juliol. La sol·licitud de matrícula es fa a l’escola de destinació, i queda condicionada a la disponibilitat de places. L’escola de destinació s’ha de posar en contacte amb els alumnes a través dels mitjans que estableixi per notificar l’acceptació o la denegació del trasllat. En cas d’acceptació, el procés de trasllat ha d’haver acabat com a molt tard el 17 de juliol. En el moment de demanar el trasllat, l’alumne o alumna ha d’aportar el full de pagament de la matrícula. En cas que hi hagi places vacants, l’escola de destinació ha de sol·licitar el trasllat de l’expedient acadèmic de l’alumne o alumna a l’escola d’origen.