NOU TRÀMIT DE SOL·LICITUD DE DEVOLUCIÓ D’INGRESSOS INDEGUTS

A la web de Tràmits Gencat hi ha disponible el nou tràmit electrònic per a sol·licitar la devolució de les taxes i els preus públics gestionats pel Departament d’Educació.

Els alumnes que desitgin sol·licitar la devolució, hauran d’accedir a: https://web.gencat.cat/ca/tramits/tramits-temes/devolucio-ingressos-indeguts

En aquest enllaç es pot trobar el formulari de sol·licitud, que arribarà directament al Servei de Gestió Pressupostària per a la seva tramitació.

En el cas de les sol·licituds de devolució motivades per la renúncia dintre del termini previst en les instruccions d’inici de cada curs acadèmic,  a partir d’aquest moment seran desestimades aquelles sol·licituds que no vagin acompanyades del corresponent full de renúncia signat per l’alumne i registrat (amb data i segell) per l’EOI.

Terminis: Es pot sol·licitar en qualsevol moment, un cop efectuat l’ingrés indegut i durant els quatre any següents. La prescripció del dret té lloc un cop transcorreguts quatre anys des de la data del pagament.

Supòsits que donen dret a la devolució

• Quan el pagament de la taxa o preu públic es fa per duplicat.
  • Quan l’import que s’abona és superior al que resulta de la liquidació (per exemple, quan no s’aplica una bonificació o exempció a la qual es té dret).
  • Quan el servei o l’activitat objecte de la taxa o del preu públic no s’arriben a prestar per raons no imputables a qui els ha pagat.
  • Quan l’Administració rectifica, d’ofici o a instància de part, qualsevol error material, de fet o aritmètic, i a conseqüència de la rectificació en resulta un ingrés indegut.
  • Quan, en el moment del pagament de la taxa o del preu públic, no s’aplica una bonificació o exempció a la qual es té dret.