A la web de Tràmits Gencat hi ha disponible el nou tràmit electrònic per a sol·licitar la devolució de les taxes i els preus públics gestionats pel Departament d’Educació.
Els alumnes que desitgin sol·licitar la devolució, hauran d’accedir a: https://web.gencat.cat/ca/tramits/tramits-temes/devolucio-ingressos-indeguts
En aquest enllaç es pot trobar el formulari de sol·licitud, que arribarà directament al Servei de Gestió Pressupostària per a la seva tramitació.
Terminis: Es pot sol·licitar en qualsevol moment, un cop efectuat l’ingrés indegut i durant els quatre any següents. La prescripció del dret té lloc un cop transcorreguts quatre anys des de la data del pagament.
Supòsits que donen dret a la devolució
- Quan el pagament de la taxa o preu públic es fa per duplicat.
- Quan l’import que s’abona és superior al que resulta de la liquidació (per exemple, quan no s’aplica una bonificació o exempció a la qual es té dret).
- Quan el servei o l’activitat objecte de la taxa o del preu públic no s’arriben a prestar per raons no imputables a qui els ha pagat.
- Quan l’Administració rectifica, d’ofici o a instància de part, qualsevol error material, de fet o aritmètic, i a conseqüència de la rectificació en resulta un ingrés indegut.
- Quan, en el moment del pagament de la taxa o del preu públic, no s’aplica una bonificació o exempció a la qual es té dret.
NOU MODEL DE TRAMITACIÓ DELS EXPEDIENTS DE DEVOLUCIÓ DE LES MATRÍCULES DE LES EOI EN EL CAS DE RENÚNCIA A LA MATRÍCULA DINS DEL TERMINI QUE DONA DRET A LA DEVOLUCIÓ
A partir de l’1 de juliol de 2024, és a dir, per a les renúncies a les matrícules del curs 2024-2025 endavant, només es retornaran els imports de matrícula de les sol·licituds que es presentin seguint el nou procediment que es detalla a continuació.
Es pot demanar la devolució de les taxes i preus públics en els terminis i/o circumstàncies següents:
- Per renúncia al curs (sol.licitud online) en els terminis legalment establerts, que per al curs 2024-2025 són: no més tard del dia 10 d’octubre de 2024.
- Per causes extraordinàries no imputables a l’alumnat i degudament justificades, es pot sol·licitar la devolució amb posterioritat a les dates esmentades (no seran considerats de força major els canvis en l’horari laboral, ni els canvis de lloc de residència o similars).
Vies de sol·licitud:
- Preferiblement de manera telemàtica (el tràmit és més ràpid)a https://web.gencat.cat/ca/tramits/tramits-temes/devolucio-ingressos-indeguts
- De manera presencial, emplenant el formulari següent: formulari renúncia a lliurar a la secretaria de l’escola.(S’ha d’adjuntar el full de matrícula i el resguard de pagament).
Comentaris recents