A la nostra pàgina web https://agora-eoi.xtec.cat/eoielprat trobareu tota la informació i els documents esmentats en aquesta normativa.
- Condicions generals com a alumnat oficial
No està permès ser alumne/a oficial (matriculat en un curs extensiu) i matricular-se com a alumnat lliure del mateix idioma dins del mateix curs escolar, en la mateixa o en diferents EOI. L’incompliment d’aquesta norma comporta l’anul·lació de la matrícula oficial.
- Alumnat menor d’edat
D’acord amb les instruccions del Departament d’Educació, l’alumnat menor de 18 anys ha de justificar al seu professor o la seva professora, per escrit i amb antelació, les faltes d’assistència que responguin a causes previstes (visites mèdiques, exàmens etc.). Els justificants hauran d’anar signats pels pares o tutors. En cas de respondre a causes imprevistes, les famílies hauran de comunicar al centre l’absència del menor d’edat, que posteriorment ha d’aportar el justificant.
Tant si l’absència està justificada com si no ho està, l’escola enviarà un correu electrònic als pares o tutors de l’alumne/-a menor.
- Autoritzacions (només per a l’alumnat que es matriculi per primer cop al setembre)
Alumnat major d’edat
- Drets d’imatge i veu: Aquesta autorització apareix telemàticament en el moment de formalitzar la matrícula. Es validaran o no els diferents ítems que apareixen en el formulari.
Alumnat menor
L’alumnat menor rebrà les següents autoritzacions per correu electrònic i caldrà que les retorni signades al següent correu: secretaria@eoidelprat.cat
Si algun alumne/a de cursos anteriors desitja modificar alguna dada, caldrà que s’adreci a Secretaria.
- “Drets d’imatge i veu”: Aquesta autorització apareix telemàticament en el moment de formalitzar la matrícula. Es validaran o no els diferents ítems que apareixen en el formulari.
- “Desplaçaments fora del centre en horari escolar”
- “Sortides en horari escolar”
- “Ús d’internet i recursos digitals a l’aula”
- “Autorització per no assistir al centre en cas d’absència del professorat”
- Assessorament pedagògic (tutoria)
A l’inici del curs escolar, el professorat informarà l’alumnat sobre els objectius a assolir a final de curs, i sobre els criteris i els instruments que s’utilitzaran per avaluar-los. També es durà a terme, com a mínim, una sessió d’assessorament pedagògic individualitzat o grupal per tal d’informar-los sobre el seu procés d’aprenentatge.
L’alumnat també pot sol·licitar una entrevista amb el seu professor/a quan ho consideri necessari. El professorat informarà a començaments de curs sobre el seu horari d’atenció a l’alumnat. En el cas d’alumnat menor d’edat, els pares o tutors també podran demanar una entrevista.
- Moodle, GoogleClassroom i APP Centrosnet
Cada curs de l’EOI del Prat disposa d’una aula virtual, ja sigui creada amb Moodle (http://agora-eoi.xtec.cat/eoielprat/moodle/) o amb Google Classroom. Aquestes plataformes es consideren eines d’aprenentatge i de comunicació indispensables per al seguiment del curs.. El professorat proporcionarà les instruccions necessàries perquè l’alumnat s’hi pugui inscriure.
Per una altra banda, l’APP de Centrosnet també és un requisit per seguir el curs, ja que us permetrà rebre les notificacions d’absències de professorat sobrevingudes (les que se saben amb temps es comunicaran per correu electrònic), consultar les vostres absències i els resultats acadèmics.
- Sistema d’avaluació
L’avaluació del procés d’aprenentatge de l’alumnat oficial de tots els cursos serà contínua i sistemàtica, globalitzada, integradora i personalitzada, a fi de valorar-ne el progrés i contrastar els objectius establerts amb els resultats obtinguts.
- Nivells A1 i A2
- Avaluació contínua: 50% de la nota final
- Examen final: 50% de la nota final
Per tenir dret a aquesta avaluació contínua caldrà haver realitzat el 80% de les tasques i haver assistit a un mínim del 65% de les classes. Si no es donen aquestes condicions, o si el resultat final de l’avaluació contínua és “No Apte/a”, l’examen final tindrà un pes del 100% de la nota final.
- Nivell B2.1./C2.1.
En el nivell B2.1 i C2.1 també hi ha avaluació contínua. El professorat us informarà del seu pes específic.
- Cursos de certificat
En els cursos de certificat (B1, B2.2, C1 i C2.2.), l’avaluació contínua és orientativa, i la qualificació final serà la del resultat de la prova de certificat elaborada pel Departament d’Educació. Per tal d’obtenir la qualificació d’APTE/A, l’alumne/a haurà d’assolir un mínim del 65% de la nota final i obtenir com a mínim 10 sobre 20 en totes les destreses.
- Trasllat de l’alumnat durant el curs acadèmic
El termini per efectuar un trasllat de matrícula a una altra Escola Oficial d’Idiomes finalitza el dia 30 d’abril de 2025.
- Canvi de nivell
En casos justificats, l’alumnat nou pot sol·licitar un canvi de nivell entre el 23 de setembre i el 4 d’octubre de 2024. Si aquest s’autoritza, l’alumnat tindrà fins el dia 11 d’octubre de 2024 per formalitzar el canvi.
- Canvi d’horari
Si desitgeu sol·licitar un canvi d’horari cal que passeu per Secretaria per formalitzar la sol·licitud entre els dies 23 de setembre i 4 d’octubre de 2024. La resolució dels canvis d’horari us serà notificada personalment per la Secretaria del centre.
Important: Si un cop passat aquest termini, i per causes de força major necessiteu canviar d’horari, haureu d’adreçar una instància a la direcció del centre i adjuntar els documents justificatius pertinents. La direcció comunicarà si aquest canvi és possible en un termini de set dies.
- Renúncies
L’alumnat oficial pot presentar a la Secretaria de l’escola la renúncia a la matrícula en un idioma fins el 29 de novembre de 2024. Aquesta renúncia no suposa el còmput del curs a efectes de repetició, ni el dret al retorn de l’import de la matrícula. Un cop passat el termini de renúncia establert, si l’alumnat oficial abandona el curs, aquest abandonament li computa a l’efecte de repetició i tindrà, a tots els efectes, la consideració de “no presentat/ada” en la qualificació final.
- Devolució de taxes o preus públics
La renúncia amb dret a devolució de taxes per la matrícula de cursos extensius es pot realitzar fins el 10 d’octubre de 2024. Després d’aquesta data, les taxes o preus públics de la matrícula a les EOI només es poden retornar en els supòsits que s’indiquen a continuació i dins dels terminis que, quan escau, s’assenyalen:
- Pagaments duplicats o per import superior.
- No aplicació de bonificacions o exempcions a les quals l’alumne/a té dret en el moment de la matrícula, per l’import corresponent.
- No prestació del servei per causes no imputables a l’alumne/a. No es consideren supòsits de força major els canvis en l’horari laboral, ni els canvis de domicili o similars.
- En cas de trasllat a una altra comunitat autònoma, es pot sol·licitar el retorn de taxes o preus públics abans del 30 de novembre de 2024.
Les sol·licituds de devolució de taxes i preus públics s’han de formular preferentment
mitjançant el tràmit electrònic Devolució d’ingressos indeguts per cobrament de taxes i
preus públics del Departament d’Educació, o bé de manera presencial amb el
document “Sol·licitud de devolució de taxa en la prestació de serveis docents de les
escoles oficials d’idiomes (EOI) o per a la inscripció en les proves lliures“, que s’ha de
presentar preferentment a la secretaria de l’EOI; aquesta n’ha de registrar l’entrada i
l’ha de revisar per orientar l’alumne o alumna respecte de la correcció de la sol·licitud i
la documentació aportada. També es pot presentar en altres registres de
l’Administració o en els altres llocs establerts per la legislació.
La renúncia a la matrícula oficial amb devolució de taxa suposa l’anul·lació de la
matrícula a tots els efectes i l’exclusió de la matrícula de l’expedient acadèmic de
l’alumne o alumna i, per tant, la renúncia a la plaça.
- Normes de convivència
L’EOI del Prat disposa d’un Projecte de Convivència aprovat per Consell Escolar i recollit a les NOFC (Normes d’Organització i Funcionament de Centre), que tot l’alumnat ha de conèixer i respectar per al bon funcionament de l’escola, i que podeu trobar al nostre web. A continuació us resumim les normes més rellevants:
- Cal mostrar una actitud respectuosa envers tots els membres de la comunitat educativa (PAS, professorat i alumnat).
- Cal respectar els horaris d’inici i d’acabament de la classe.
- Cal tenir cura dels espais i béns de l’escola i no embrutar-los amb restes de menjar i beure.
- Cal respectar el silenci als passadissos del centre en les estones de pausa per tal de no destorbar el desenvolupament normal de les classes.
- L’alumnat ha de mantenir els dispositius electrònics en silenci durant les classes.
- No es poden enregistrar vídeos, àudios o fer fotografies de qualsevol membre de la comunitat educativa dins del recinte de l’escola sense el seu permís.
- Cal apagar els telèfons mòbils durant la realització de proves o exàmens. Utilitzar un telèfon mòbil durant la realització d’un examen pot comportar-ne l’anul·lació. Si algú necessita tenir connectat el mòbil per força major, cal avisar el professorat.
- En alguns casos, l’escola integrarà els mòbils dintre de certes activitats didàctiques durant la classe, i permetrà llavors fer-ne ús exclusiu per aquestes activitats.
- No està permesa l’entrada al centre amb vehicles de mobilitat personal.
- L’ascensor està reservat per a persones amb mobilitat reduïda. Caldrà que aviseu a Consergeria prement el botó de l’interfon que es troba a l’entrada.
El Prat de Llobregat, 1 de setembre de 2024