Pràctiques en centre d’alumnat de FP

Des del curs 2018-19 tenim alumnat en pràctiques de l’IES Les Salines.

La formació en centres de treball (FCT)

Són pràctiques formatives no laborals que realitza l’alumnat d’ensenyaments postobligatoris en centres de treball situats a l’entorn dels centres on cursen els seus estudis, mitjançant un acord de col·laboració que subscriuen l’escola i l’empresa. Aquestes pràctiques formen part del programa formatiu (curricular) d’aquests ensenyaments.

Què suposen per a l’alumne?

El coneixement del món laboral i de l’empresa. La possibilitat d’estar en contacte amb la tecnologia més avançada. Completar la seva formació professional, per tal de capacitar-se per a la seva incorporació al treball. L’obtenció d’una formació adaptada a llocs de treball específics. L’apropament a la cultura d’empresa. L’experiència en el món del treball com a pas per a la primera ocupació. L’inici del seu historial professional acreditat amb el quadern de pràctiques. La superació del mòdul/crèdit de Formació en centres de treball per als alumnes de cicles formatius.

Què ofereixen a l’empresa?

Col·laborar en la formació dels i les joves aprenents i oferir-los accés a la seva primera ocupació. Relacionar-se amb els centres educatius. No implica serveis retribuïts ni vinculació laboral.