Professorat (Pla PIA+)

Programa per a la millora de la competència comunicativa en llengua estrangera del professorat:  PIA+ 2022-2023

El programa PIA+ és una acció per a la millora de la competència comunicativa en llengua estrangera del professorat no universitari de centres educatius finançats amb fons públics.

L’acció permet que el professorat matriculat en un curs de llengua d’una Escola Oficial d’Idiomes (EOI) o de l’Institut Obert de Catalunya (IOC) pugui sol·licitar la devolució de l’ingrés de l’import base de la matrícula. La devolució es fa efectiva prèvia obtenció de la qualificació d’aprovat (APTE) o de certificat d’aprofitament (matrícula d’actualització). La devolució no inclou els costos de material, d’accés a plataformes digitals, d’expedició de títols ni les penalitzacions per repetició de curs, si escau.

El retorn de l’import de matrícula només es pot sol·licitar per un curs i per una llengua en concret.
El curs ha de tenir caràcter extensiu en el cas de les EOI (no s’hi inclouen, per tant, els cursos d’estiu) o bé caràcter semestral en el cas de l’IOC.

Destinataris:

Professorat en actiu de centres educatius públics de titularitat del Departament d’Educació i de titularitat municipal, i de centres concertats. També hi poden participar els docents dels serveis territorials d’Educació, del Consorci d’Educació de Barcelona, de les unitats de serveis centrals del Departament d’Educació, així com els inspectors i inspectores en actiu.

Llengües i cursos:

El docent pot demanar el retorn de l’import base de la matrícula per a les llengües i cursos següents:

1. Anglès: B2.1, B2.2, C1 i C2
2. Alemany i Rus : tots els nivells a partir d’A1

Actualització de matrícula EOI

Els docents que disposin d’un títol oficial expedit per una EOI o bé per l’IOC abans del 2020 i que vulguin actualitzar els coneixements d’aquella llengua poden inscriure’s en la modalitat “matrícula d’actualització”. Aquesta modalitat permet la inscripció a les mateixes llengües i nivells esmentats en els punts 1 i 2.

Procediment:

El professorat que es vulgui acollir al Programa PIA+ en el curs 2022-2023 haurà de seguir el procediment ordinari per a la inscripció als cursos de les EOI i l’IOC. La inscripció s’ha de fer, en tots els casos, utilitzant el correu corporatiu @xtec.cat. L’alumnat lliure no pot acollir-se al Programa PIA+.

Especificitats:

1. El professorat que ja és alumne d’una EOI, en els cursos i idiomes especificats, i que ja s’havia acollit al Programa PIA+ durant el curs 2021-22, cal que segueixi el període de matriculació marcat per les EOI i que aboni les taxes o preus públics corresponents. La condició PIA+ es manté per defecte. En cas de dubte, cal contactar amb la secretaria del centre.

2. El professorat que ja és alumne de l’IOC, en els cursos i idiomes especificats, i que ja s’havia acollit al Programa PIA+ durant el curs 2021-22, cal que segueixi el període de matriculació marcat per aquest centre. En el moment de formalitzar la matrícula, cal que indiqui que es vol acollir al Programa PIA+ (seguint les instruccions de l’IOC) i que aboni les taxes o preus públics corresponents.

3. El professorat que va ser alumne d’una EOI o de l’IOC durant el curs 2021-22, però que no estava acollit al Programa PIA+ i que ara compleix els requisits per participar-hi, cal que segueixi el període de matriculació marcat per les EOI o per l’IOC, que aboni les taxes o preus públics corresponents i que es posi en contacte amb la secretaria del seu centre per comunicar-los que es vol acollir al programa.

4. El professorat que no hagi estat alumne d’EOI ni de l’IOC durant el curs 2021-22, cal que participi en el procés de preinscripció i sol·liciti plaça a l’EOI que desitgi o a l’IOC, indicant la voluntat d’acollir-se al programa PIA+. Un cop obtinguda la plaça, cal fer constar novament, en el moment de formalitzar la matrícula, la voluntat d’acollir-se al programa PIA+ i abonar la taxa o preu públic corresponent. Les condicions per obtenir plaça a una EOI i el procediment seran els mateixos que per a qualsevol altra persona sol·licitant. En el cas de l’IOC consulteu la informació en el seu web.

Sol·licitud de la devolució:

• Podrà sol·licitar la devolució de l’import base de la matrícula el professorat que obtingui la qualificació d’APTE o el certificat d’aprofitament (alumnes d’actualització de matrícula) al final del curs.
  • La devolució de la matrícula es gestionarà un cop acabat el curs acadèmic.
  • Es podrà sol·licitar la devolució de l’import base de matriculació només d’un idioma.
    • El procediment per sol·licitar la devolució de l’import base de la matrícula és “on line” mitjançant el següent enllaç: devolució taxes Pla Pia+

Per a informació o dubtes sobre cursos, places, accés i procés de preinscripció i matrícula a les EOI, adreceu-vos directament a la secretaria de l’EOI corresponent o bé a l’IOC.

Per a més informació sobre el Programa PIA+, adreceu-vos al Servei de Llengües Estrangeres i d’Origen de la Direcció General d’Educació Inclusiva i Llengües: piaplus@xtec.cat.