Devolució de taxes o preus públics

Causes que la justifiquen:

Les taxes o els preus públics de la matrícula a les EOI només es poden retornar en els supòsits que s’indiquen a continuació i en els terminis que, quan escau, s’assenyalen:

• Renúncia amb dret a devolució de taxes per la matrícula: fins al 10 d’octubre del 2023.

Els alumnes que demanin renúncia NO tindran dret al retorn de l’aportació complementària per a material.

• Renúncia a la inscripció a les proves lliures per a l’obtenció del certificat de nivell intermedi B1, del certificat de nivell intermedi B2 o del certificat de nivell avançat C1 quan la renúncia i la sol·licitud de retorn es produeixen abans de la data de publicació de les llistes definitives d’admesos.
  • Pagaments duplicats o per un import superior.
  • No aplicació de bonificacions o exempcions a les quals l’alumne o alumna té dret en el moment de la matrícula, per l’import corresponent.
  • Per causes extraordinàries no imputables a l’alumnat i degudament justificades, es pot sol·licitar la devolució amb posterioritat a les dates esmentades (no seran considerats de força major els canvis en l’horari laboral, ni els canvis de lloc de residència o similars).
  • En cas de trasllat a una altra comunitat autònoma, l’alumne o alumna pot sol·licitar el retorn de taxes o preus públics abans del darrer dia hàbil de novembre.

Vies de sol·licitud:

Documentació:

• Sol·licitud emplenada i firmada
  • Còpia del resguard de matrícula
  • Còpia del comprovant de pagament
  • En tots els casos de renúncia dins el termini legalment previst és imprescindible la presentació del resguard de renúncia al curs firmat per l’alumne/a i registrat (amb data i segell) per l’EOI. El Departament d’Educació desestimarà les sol·licituds que no aportin aquesta documentació.

La renúncia a la matrícula oficial amb devolució de taxa suposa l’anul·lació de la matrícula a tots els efectes i l’exclusió de la matrícula de l’expedient acadèmic de l’alumne o alumna i, per tant, la renúncia a la plaça.

El termini de resolució del procediment no depèn de l’EOI, sinó del “Servei de Gestió Pressupostària del Departament d’Educació”, que és qui en comunica la resolució directament a l’alumnat .