Preguntes més freqüents

Quins són els requisits d’accés?

Per accedir als ensenyaments d’idiomes de les Escoles Oficials d’Idiomes és requisit tenir setze anys complerts en l’any natural en què es comencin els estudis. També poden accedir-hi els i les majors de catorze anys per seguir els ensenyaments d’un idioma diferent del que estan cursant en l’educació secundària obligatòria com a primera llengua estrangera.
Si es tenen coneixements de l’idioma es pot accedir mitjançant test de nivell o amb el document acreditatiu dels coneixements, veure taula d’equivalència. Això no dóna dret però a l’expedició automàtica dels certificats de nivells inferiors.
Per formalitzar la matrícula lliure cal acreditar la superació del segon curs de l’Educació Secundària Obligatòria o nivell equivalent, i ser major de catorze anys.

De quantes hores consta un curs acadèmic?

D’un mínim de 130 hores.

Es pot estudiar a distància?

Sí, es poden cursar, en règim oficial a distància,a l’IOC.

Consulteu el web www.iesoc.xtec.cat

Podem convalidar un curs de les EOIs per crèdits de lliure elecció a les universitats de Catalunya?

Sí. Informa-te’n a la teva universitat.

Puc repetir curs?

Dins de cada nivell –bàsic, intermedi i avançat-, l’alumne/a es pot matricular com alumne/a oficial un màxim de vegades equivalents al doble dels cursos ordenats per al nivell de l’idioma corresponent.

• Nivell Bàsic- A2 ( 1r i 2n ) un màxim de 4 vegades en total.
  • Nivell Intermedi – B1( 3r ) un màxim de 2 vegades en total.
  • Nivell Intermedi – B2 ( 4r i 5è) un màxim de 4 vegades en total.
  • Nivell Avançat- C1 (6è) un màxim de 2 vegades en total.

Si no es supera el curs en aquestes convocatòries, l’alumne/a no pot tornar a matricular-se d’aquell curs en règim oficial. Només podrà examinar-se en règim lliure, de les proves de certificat.
Més endavant, si considera que el seu nivell ha millorat, podrà presentar-se al test de nivell, per mirar d’accedir a un curs superior.

Convocatòria addicional (de gràcia):

L’alumnat que hagi esgotat les convocatòries podrà sol•licitar excepcionalment a la direcció de l’escola una convocatòria addicional (de gràcia) per nivell. La direcció del centre estudiarà la sol•licitud i podrà autoritzar, si s’escau, la repetició d’un curs més en aquell nivell en règim oficial. El termini per demanar-la és de l’1 al 15 de juliol i es farà mitjançant una instància adreçada a direcció i lliurada a la secretaria de l’escola.

Puc inscriure’m als exàmens de certificat intermedi i avançat en règim lliure?

Sí. La inscripció en règim lliure dóna dret a una convocatòria per a l’obtenció del certificat de nivell intermedi o dels certificat de nivell avançat. Les proves per a totes les llengües es fan al juny.
La inscripció té lloc a finals de febrer. Les dates i condicions d’inscripció es publiquen el novembre de l’any anterior.

Convocatòria extraordinària

Per poder atendre la demanda de certificats d’anglès, les EOI poden oferir una convocatòria extraordinària al mes de febrer. La inscripció té lloc a finals de novembre.

Per a més informació, consulteu la web www.xtec.cat/eoi