Pla d’estudis

Les persones adultes poden estudiar idiomes moderns en règim oficial a les escoles oficials d’idiomes (EOI) en modalitat presencial o bé a distància a l’IOC Idiomes de l’Institut Obert de Catalunya.

La matrícula oficial a les EOI dóna dret a assistir a classe i als exàmens que permeten obtenir els certificats acreditatius corresponents. Aquests certificats també es poden obtenir en règim lliure.

La Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’Educació, en el seu article 59.1, estableix que els ensenyaments del nivell bàsic tindran les característiques i l’organització que les administracions educatives determinin.

El Reial Decret 1041/2017, de 22 de desembre, estableix el currículum bàsic dels nivells intermedi B1, intermedi B2,avançat C1 i avançat C2 dels ensenyaments d’idiomes de règim especial regulats per la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’ Educació.

Tant el currículum LOE com el currículum LOMCE segueixen les recomanacions del Consell d’Europa tal com es concreten en el Marc Europeu Comú de Referència  pera les Llengües.

Aquests ensenyaments s’estructuren en diversos nivells segons l’idioma.

• Bàsic A2
  • Intermedi B1
  • Intermedi B2
  • Avançat C1 d’alemany, d’anglès, de català, de francès i d’italià
  • Avançat C2 Català

La finalitat dels ensenyaments d’idiomes és capacitar l’alumnat per utilitzar l’idioma de manera efectiva com a vehicle de comunicació general. Per assolir aquesta finalitat cal aconseguir els objectius següents:

• adquirir les habilitats bàsiques receptives i productives, tant del llenguatge oral com de l’escrit;
  • desenvolupar estratègies comunicatives en diferents àrees de comunicació;
  • desenvolupar estratègies per a l’aprenentatge autònom i continu de llengües, que puguin facilitar l’ús de l’idioma en l’exercici d’activitats
  • professionals i en altres àmbits de la cultura o d’interès personal, i
  • desenvolupar actituds positives envers la diversitat lingüística i el pluralisme cultural del món actual.

Quan s’assoleixen els objectius finals del segon curs s’obté el certificat del nivell bàsic A2. Els certificats de nivell intermedi B1, intermedi B2, avançat C1 i avançat C2 de les EOI només es poden obtenir si se superen les proves corresponents.

Més informació: http://queestudiar.gencat.cat/ca/estudis/idiomes

Currículum

Els currículums segueixen les recomanacions del Consell d’Europa tal com es concreten en el Marc Europeu Comú de Referència per a les Llengües (MECR).

Enllaç als currículums.