Novetat setembre 22: test de nivell d’alemany, anglès i francès en línia

El mes de setembre del 2022 el test de nivell d’alemany, d’anglès i de francès, en comptes de ser presencial a la nostra escola, serà en línia per a totes les EOI.

Com funciona el test en línia?

>Quan el puc fer ?

Des del moment de fer la inscripció fins al 12 de setembre a les 23.59 h. El test es pot fer a qualsevol hora del dia dins el termini establert.

>Què passa si m’oblido de fer el test?

Més tard del 12 de setembre ja no es pot fer.

>Com puc accedir al test?

Primer de tot, cal preinscriure’s a l’aplicació de preinscripció del 31 d’agost a les 9.00 h, fins al 5 de setembre a les 15.00 h.

Si el candidat/a no pot accedir a un nivell concret perquè no té cap certificat, ha de seleccionar l’opció de fer TEST DE NIVELL.

>Quina funció té el centre de referència?

Els usuaris que seleccionen de fer el test de nivell han de marcar un centre de referència. En cas que hi hagi alguna incidència a l’hora de fer el test, cal posar-se en contacte amb el centre d’incidència al més aviat possible.

>Puc posar-me en contacte amb qualsevol escola en cas que hi hagi una incidència a l’hora de fer el test en línia?

No, només el centre de referència pot resoldre les incidències de test.

>Què cal fer després del test?

Un cop acabat el test i obtingut el resultat, el candidat/a haurà de triar horaris (pot escollir fins a  2 centres i 4 horaris diferents). Per exemple, pot triar 1 centre i 4 horaris diferents d’aquest centre; també pot triar 2 centres i 4 horaris diferents (2+2, 3+1, 1+3)..

>En què consisteix el test?

El test conté preguntes d’opció múltiple repartides en tres blocs. El primer bloc avalua l’ús de la llengua, el segon i el tercer bloc avaluen l’ús de la llengua i la comprensió oral. La dificultat de les preguntes augmenta progressivament. En acabar cada bloc, els alumnes coneixeran el curs al qual han estat assignats i, segons el resultat obtingut, se’ls permetrà continuar al bloc següent, si és el cas. L’alumnat al qual se li ofereixi la possibilitat de continuar al bloc següent, podrà rebutjar-ho i quedar-se amb l’assignació obtinguda al bloc anterior, si així ho vol.

>Quant dura el test?

La durada del primer bloc és de 45 minuts, la del segon bloc és de 30 minuts i la del tercer és de 35 minuts.

>El test s’ha de fer tot seguit?

No, cada bloc es pot fer en moments diferents. Ara bé, les preguntes d’un bloc s’han de respondre en el temps estipulat, és a dir, no es pot deixar un bloc a mitges.

Per començar un bloc nou, cal anar a la ZONA PERSONAL de l’aplicació de preinscripció i clicar el botó de TEST.

>Si ja tinc un certificat, he de fer el test en línia?

Si es té un certificat que dona accés a un nivell concret, no cal fer el test. En el moment de fer la preinscripció, cal marcar que es té un certificat i cal adjuntar-lo a l’aplicatiu.

Consulteu els certificats que permeten l’exempció al web del Departament d’Educació o a la resolució d’equivalències

>Què passa si el meu certificat no és vàlid? Podré fer el test?

A l’aplictiu de preinscripció constarà que no és vàlid i s’habilitarà la possibilitat de fer el test en línia abans del 12 de setembre.

Què faig si tinc un problema amb el test?

Cal escriure un correu electrònic al departament d’anglès (angles@eoisg.cat), francès (agnes@eoisg.cat) i alemany (edzard@eoisg.cat)abans del 12 de setembre les 14.00h. Més tard d’aquesta hora ja no es podran resoldre les incidències.

En cas de no disposar d’equipament informàtic o de necessitar suport per part del centre, la nostra escola posarà a disposició de l’alumnat un ordinador per realitzar el test en línia.

Trobareu informació més detallada, aquí