Ves al contingut

Pla d’estudis i currículum alemany

Purchase Order-96

Els currículums dels estudis d’alemany segueixen les recomanacions del Consell d’Europa tal com es concreten en el Marc Europeu Comú de Referència per a les Llengües (MECR).

Aquests estudis s’estructuren en sis cursos d’una durada mínima de 130 hores:

  • primer i segon curs, nivell bàsic A2
  • tercer curs, nivell intermedi B1
  • quart i cinquè curs, nivell intermedi B2
  • curs de nivell avançat C1.

La finalitat dels ensenyaments d’idiomes és capacitar l’alumnat per utilitzar l’idioma de manera efectiva com a vehicle de comunicació general. Per assolir aquesta finalitat cal aconseguir els objectius següents:

  • adquirir les habilitats bàsiques receptives i productives, tant del llenguatge oral com de l’escrit;
  • desenvolupar estratègies comunicatives en diferents àrees de comunicació;
  • desenvolupar estratègies per a l’aprenentatge autònom i continu de llengües, que puguin facilitar l’ús de l’idioma en l’exercici d’activitats professionals i en altres àmbits de la cultura o d’interès personal, i
  • desenvolupar actituds positives envers la diversitat lingüística i el pluralisme cultural del món actual.

Quan s’assoleixen els objectius finals del segon curs s’obté el certificat del nivell bàsic A2. Els certificats de nivell intermedi B1, intermedi B2 i avançat C1 de les EOI només es poden obtenir si se superen les proves corresponents.

Consulteu les mostres de les proves.

Continguts

Nivell bàsic A2

El nivell bàsic A2 té com a finalitat principal capacitar l’alumnat per a l’ús de l’idioma de manera suficient en situacions quotidianes de necessitat immediata en els àmbits personal i públic, amb un mínim de flexibilitat, seguretat i correcció, receptivament i productivament, tant de forma parlada com escrita, presencialment o a través de mitjans tècnics per tal de mantenir relacions personals i socials amb usuaris d’altres llengües.

Per aconseguir aquesta finalitat, l’alumnat haurà d’adquirir les competències, les estratègies i continguts que li permetin mediar entre textos i parlants d’una o més d’una llengua, així com interactuar, comprendre i produir textos orals i escrits breus en una varietat de llengua estàndard, en un registre informal, que tractin sobre temes bàsics, d’actualitat o d’interès personal, amb estructures habituals i un repertori lèxic comú d’ús freqüent.

Nivell intermedi B1

El nivell intermedi B1 té com a finalitat principal capacitar l’alumnat per a l’ús de l’idioma en situacions quotidianes i també menys habituals en els àmbits personal, públic, professional i educatiu, amb certa flexibilitat, seguretat i correcció, receptivament i productivament, tant de forma parlada com escrita, presencialment o a través de mitjans tècnics per tal de mantenir relacions personals i socials amb usuaris d’altres llengües.

Per aconseguir aquesta finalitat, l’alumnat haurà d’adquirir les competències, les estratègies i els continguts que li permetin mediar entre textos i parlants d’una o més d’una llengua, així com interactuar, comprendre i produir textos orals i escrits breus o d’extensió mitjana en una varietat de llengua estàndard, en un registre informal, neutre, semiformal i formal, que tractin de temes generals, d’actualitat o d’interès personal, amb estructures habituals i un repertori lèxic comú no gaire idiomàtic.

Nivell intermedi B2

El nivell intermedi B2 té com a finalitat principal capacitar l’alumnat per a l’ús de l’idioma en situacions habituals i també algunes de més específiques o complexes en els àmbits personal, públic, professional i educatiu, receptivament i productivament, tant de forma parlada com escrita, presencialment o a través de mitjans tècnics, amb la suficient fluïdesa i naturalitat perquè la comunicació es faci gairebé sense esforç amb usuaris d’altres llengües. Per aconseguir aquesta finalitat, l’alumnat haurà d’adquirir les competències, les estratègies i els continguts que li permetin mediar entre textos i parlants d’una o més d’una llengua, així com interactuar, comprendre i produir textos orals i escrits complexos conceptualment i lingüísticament en una varietat de llengua estàndard, amb un repertori lèxic ampli amb expressions idiomàtiques d’ús comú que permeti percebre i expressar matisos de significat, sobre temes generals, actuals, del propi interès o del camp d’especialització del parlant.

Normativa

  • Decret 243/2022, de 18 d’octubre, pel qual s’estableixen els currículums de nivell Bàsic (A2) i del nivell Avançat (C1 i C2) dels ensenyaments de règim especial de diversos idiomes. (DOGC núm. 8777, de 21.10.2022)
  • Decret 45/2022, de 15 de març, pel qual s’estableix l’ordenació dels ensenyaments d’idiomes de règim especial i el currículum del nivell Intermedi de diversos idiomes (DOGC núm. 8628, de 17.3.2022)