Devolució de taxes i preus públics 2023-24

L’EOI no pot reintegrar l’import de la matrícula sota cap concepte. Per sol·licitar la devolució de taxes s’haurà d’emplenar instància i adjuntar la documentació acreditativa del motiu pel qual es demana la devolució de taxes, i el justificant de l’ingrés de la taxa. La instància serà facilitada a l’alumnat per l’EOI i serà també aquesta qui la trametrà al Servei de Pressupostos i Gestió Financera, el qual comunicarà a l’interessat/da la resolució adoptada.

Només es pot sol·licitar devolució de taxes en els següents supòsits i dins dels terminis establerts:

1- Renúncia a la matrícula oficial, quan la renúncia i la sol·licitud de retorn de taxes es produeixin no més tard del 10 d’octubre 2023.

Cal aportar justificació. Implica la renúncia a la matrícula a tots els efectes i l’exclusió de la matrícula de l’expedient acadèmic de l’alumne. L’alumne perd el dret a assistir a classe i no se li reserva la plaça pel curs següent. Si el curs següent vol tornar a matricular-se, haurà de fer preinscripció i sorteig de places.

2- Renúncia a la inscripció a les proves lliures dels certificats de nivell intermedi B1 i intermedi B2 o de nivell avançat C1 : sol·licitud abans de la publicació de les llistes definitives de persones admeses.

3- Pagaments duplicats o per import superior.

4- No aplicació d’exempcions a les quals l’alumne té dret en el moment de la matriculació, per l’import corresponent.

5- No prestació dels servei per causes no imputables a l’alumne. NO es consideren supòsits de força major els canvis en l’horari laboral, ni els canvis de domicili o similars.

6- En cas de trasllat a una altra comunitat, l’alumne pot sol·licitar el retorn de taxes o preus públics abans del darrer dia hàbil de novembre.

Els alumnes que desitgin sol·licitar la devolució, hauran d’accedir a: https://web.gencat.cat/ca/tramits/tramits-temes/devolucio-ingressos-indeguts des d’on podran omplir el formulari de sol·licitud, que arribarà directament al Servei de Gestió Pressupostària per a la seva tramitació. El canal electrònic és la via preferent per presentar les sol·licituds.

També s’ha posat en marxa per part de les Oficines de Registre dels serveis centrals i dels serveis territorials del departament el servei de “tramitació atesa”, mitjançant el qual les persones que volen fer la tramitació online però no disposen dels mitjans o dels coneixements necessaris, són assistides pel personal del Registre per a poder dur a terme el tràmit. No obstant, donat que en aquest tràmit la via electrònica no pot ser d’ús obligat, la modalitat presencial continua activa, mitjançant els formularis que es poden descarregar a la web del Departament o de la EOI “Sol·licitud de devolució de taxa en la prestació de serveis docents de les escoles oficials d’idiomes (EOI) o per a la inscripció en les proves lliures“.

D’altra banda, en el cas de les sol·licituds de devolució motivades per la renúncia dintre del termini previst en les instruccions d’inici de cada curs acadèmic, tant si arriben per via electrònica com si arriben en paper, us informem que a partir d’aquest moment seran desestimades aquelles sol·licituds que no vagin acompanyades del corresponent full de renúncia signat per l’alumne i registrat (amb data i segell) per l’EOI.