Test de Nivell

Test de nivell presencial de CATALÀ: dilluns 9 de setembre a les 16:15h

El test en línia D’ANGLÈS I DE FRANCÈS romandrà obert des del dia 2 a les 12:00h al dia 12 de setembre de 2024 a les 17:00 hores.

La prova consisteix en un test de preguntes d’opció múltiple repartides en tres blocs de preguntes. El primer bloc avalua l’ús de la llengua, el segon i el tercer bloc avaluen l’ús de la llengua i la comprensió oral. La dificultat de les preguntes augmenta progressivament. En acabar cada bloc sabràs el curs al qual has estat assignat i, segons el resultat obtingut, se’t permetrà continuar al bloc següent, si s’escau. Si se t’ofereix la possibilitat de continuar al bloc següent, pots rebutjar-ho i quedar-te amb l’assignació obtinguda al bloc anterior, si així ho desitges.

La durada del primer bloc és de 45 minuts, la del segon bloc és de 30 minuts i la del tercer és de 35 minuts.

EXEMPCIONS:

Pots accedir a A2, B1, B2.1 o B2.2, o al curs de nivell C1 d’escola oficial d’idiomes sense fer el test de nivell en cas de tenir alguna de les acreditacions següents (pots presentar-ne la documentació acreditativa en el moment de fer la preinscripció, i la pots presentar presencialment o bé en línia a l’aplicació de preinscripció):

• Accés per curs d’estiu d’escola oficial d’idiomes. Si has cursat i aprovat un curs d’estiu d’un mínim de 60 hores el juliol de 2022 podràs accedir al mateix curs per completar el nivell. En cas que hagis cursat i aprovat un curs d’estiu d’un mínim de 60 hores corresponent a la segona part d’un curs ordinari d’EOI, podràs accedir al nivell següent.
  • Accés per certificació.
    • En cas de tenir una certificació equivalent al nivell B1 que no consta a les taules següents, cal consultar les taules de certificats i diplomes que acrediten els coneixements d’una tercera llengua que consta a l’Annex 1 de la Resolució EDU/1714/2021, de 3 de juny. Si el certificat és a la columna dels equivalents al nivell B1, es podrà sol·licitar l’accés directe a B2.1. Si el certificat és a la columna dels equivalents al nivell B2, es podrà sol·licitar l’accés directe a C1.
    • El certificat de nivell bàsic d’anglès i el certificat de nivell bàsic de francès d’ensenyament d’adults eximeixen de realitzar la prova de nivell per accedir directament a B1 de l’idioma corresponent.
Taula d’exempcions del test de nivell d’anglès, taula classificada segons els nivells d’accés a les EOI
Nivell accés EOI Cambridge Assessment University of Oxford TOEFL iBT Trinity College London TELC Universitats acreditades a la Resolució EDU/1714/2021
A2 IELTS 1 – 3 Nivell posterior al nivell estudiat o acreditat
B1 A2 KEY o KET