Documentació i Taxes

Taxes i Preus públics per al curs 2024-2025

D’acord amb l’ORDRE EDU/155/2020, de 18 de setembre, per la qual se suprimeixen, es creen i s’actualitzen els preus públics i els imports de determinats ensenyaments i serveis docents de les escoles oficials d’idiomes del Departament d’Educació modificada per l’ORDRE EDU/114/2021, de 25 de maig, els preus públics per a la matrícula per al Nivells Bàsic (A1 i A2) i Nivells Avançat C1 i C2 són:

• Matrícula ordinària per a alumnes oficials 275,00€.
  • Matrícula per a alumnes oficials per segona vegada en el mateix curs i idioma 357,50€
  • Matrícula per a alumnes oficials per tercera vegada en el mateix curs i idioma 495,00€

Tenen dret a una bonificació del 50% del preu públic els alumnes membres de famílies nombroses de categoria general i els membres de famílies monoparentals. Estan exempts d’aquesta taxa les famílies nombroses de categoria especial, els becaris*; les persones subjectes a mesures privatives de llibertat; les víctimes d’actes terroristes i les persones que acreditin una discapacitat igual o superior al 33%; membres d’unitats familiars que percebin la renda mínima d’inserció o la renda activa d’inserció i les persones víctimes de violència de gènere. https://educacio.gencat.cat/ca/departament/normativa/taxes-preus-publics/preu-public/

* Els becaris, si encara no tenen concedida la beca, han d’ingressar l’import del preu públic i un cop se li notifiqui la concessió de la beca ho han d’acreditar davant de la direcció que els retornarà el 50% de l’import del preu públic pagat.

D’acord amb l’ORDRE EDU/90/2023, de 21 d’abril, per la qual es dona publicitat de les taxes vigents que gestiona el Departament d’Educació modificada per la Llei 2/2023, les taxes per a alumnes oficials dels Nivells Intermedi B1 i Intermedi B2 són:

• Matrícula ordinària per a alumnes oficials 297,60€.
  • Matrícula per a alumnes oficials per segona vegada en el mateix curs i idioma 386,88€
  • Matrícula per a alumnes oficials per tercera vegada en el mateix curs i idioma 535,68€

Tenen dret a una bonificació del 50% de la taxa els alumnes membres de famílies nombroses de categoria general i els membres de famílies monoparentals. Estan exempts d’aquesta taxa les famílies nombroses de categoria especial, els becaris; les persones subjectes a mesures privatives de llibertat; les víctimes d’actes terroristes i les persones que acreditin una discapacitat igual o superior al 33%. https://educacio.gencat.cat/ca/departament/normativa/taxes-preus-publics/taxes/

L’ORDRE EDU/114/2021, de 25 de maig, per la qual es modifica l’ORDRE EDU/155/2020, de 18 de setembre, estableix que el preu  pels serveis d’accés a la plataforma i materials didàctics dels ensenyaments d’idiomes pels alumnes oficials és de 30€.

• La formalització de la matrícula implica l’acceptació de la seva normativa.
  • Els trasllats de matrícula viva dintre de Catalunya no donaran lloc al pagament de taxes, però els alumnes que arribin procedents d’una EOI d’una altra comunitat autònoma hauran de pagar la totalitat de la taxa per serveis acadèmics. (Llei 20/2001 de 28 de desembre de Taxes i preus públics de la Generalitat de Catalunya)

Documentació necessària per formalitzar la matrícula oficial

Un cop formalitzada la matrícula on line, cal que informeu del document acreditatiu d’exempció o bonificació de taxes i/o preus públics. En el cas de pagament de taxa ordinària, no cal presentar cap document.