Curs 2024/2025 – Informació administrativa i acadèmica
- Import preu públic per plataformes i materials didàctics (ORDRE EDU/114/2021, de 25 de maig).
Enguany els serveis que oferirà l’EOI del Vendrell comptant amb aquest import dels alumnes seran:
Material extra de suport classe: fotocòpies, materials interactius, material informàtic per l’aula, jocs didàctics…
Ajuts: Hi haurà una convocatòria d’ajuts adreçada als alumnes de l’escola que hagin pagat aquest import; tres borses de viatge de 600€ i tres ajuts per compra de material de 100€ cadascun.
Activitats culturals: Durant el curs s’organitzaran diverses activitats adreçades als alumnes dels diferents nivells i idiomes relacionades amb la cultura vehiculada a la llengua d’estudi.
Classes de conversa o tallers per tal de potenciar durant unes hores la pràctica oral de la llengua que s’estudia o bé aprofundir en aspectes socioculturals o de llenguatge específic de l’idioma.
Compra de material de consulta a disposició dels alumnes i de la biblioteca del centre: Subscripcions a revistes, llibres digitals per a l’aula, DVD, lectures per nivells, material d’àudio…
Les activitats culturals, tallers, i classes de conversa, hauran d’adaptar el seu format a la situació de pandèmia i a les restriccions imposades pel Departament d’Educació i el Departament de Salut.
- Assistència
L’assistència a classe de l’alumnat és obligatòria i els professors en portaran un control estricte, especialment dels alumnes menors d’edat. Totes les absències de classe seran comptades com a faltes d’assistència i, en el cas dels menors, notificades als pares o tutors. Per tal d’acollir-se a l’avaluació continua, l’alumne haurà d’assistir a un mínim del 65% de les hores de classe.
Aquells alumnes que un cop matriculats no assisteixin a classe, han de saber que, pel fet d’haver abonat dins de l’import de la matrícula, les taxes de drets d’exàmens, conserven igualment el dret a presentar-se a la prova de final de curs. Serà, però, responsabilitat de l’alumne assabentar-se de les dates d’examen i de tot allò que fa referència al sistema d’avaluació.
- Sol·licitud de renúncia
Es podrà renunciar a la matrícula oficial quan l’alumne es vegi en la impossibilitat de continuar assistint a classe amb regularitat. La renúncia es tramitarà a Secretaria d’alumnat presentant el resguard de la matrícula a què es vol renunciar. La renúncia implica conservar la convocatòria a què donava dret la matrícula a efectes acadèmics.
Els alumnes que hagin fet renúncia de matrícula seran considerats a tots els efectes (documentació i procés de matriculació) antics alumnes. En cas que es vulguin tornar a matricular pel curs escolar immediatament posterior al de la renúncia se’ls reservarà la plaça com a alumne/a oficial repetidor. La data límit per procedir a la renúncia de matrícula és l’últim dia hàbil de novembre de 2024.
Nota: La renúncia no dona dret al retorn de taxes.
- Canvi de nivell
En casos justificats, els nous alumnes poden sol·licitar un canvi de nivell fins a l’últim dia hàbil d’octubre de 2024. Cal fer la sol·licitud presentant una instància a la secretaria del centre. La direcció del centre estudiarà la sol·licitud i si la resposta és afirmativa, s’ha de formalitzar el canvi de nivell abans del 7 de novembre.
- Plagi en els treballs
Totes les tasques lliurades per l’alumnat han d’haver estat creades pel mateix alumne que les lliura.
L’alumne no pot copiar o traduir frases d’altres fonts -ni d’altres alumnes- i presentar-les com si fossin produccions pròpies.
Es poden incloure cites d’altres fonts, sempre que sigui entre cometes i amb la referència corresponent.
Si es detecta que algun alumne matriculat en un curs d’avaluació continua ha entregat una tasca que no és original o que conté algun fragment plagiat, aquesta serà puntuada amb 0 punts, la qual cosa tindrà efectes sobre la mitjana de la nota final de l’alumne. En el cas dels cursos de certificat, el professor no corregirà l’exercici.
D’altra banda, en cas que es detecti un comportament fraudulent en el moment de fer un examen (ús d’aparells electrònics o còpia) s’avisarà immediatament a l’alumne i es farà una marca al seu examen indicant-ne l’hora. En cas de reincidència, la prova quedarà anul·lada.
Aquestes disposicions han estat aprovades per Consell Escolar i recollides a les Normes de Funcionament i Organització del Centre.
- Absència del professorat
Quan es produeixin faltes d’assistència imprevisibles del professorat per malaltia de curta durada o per força major, la Direcció penjarà al tauler d’anuncis i a la pàgina web la corresponent notificació per als alumnes. El Departament d’Educació no cobreix les baixes del professorat inferiors a una previsió inicial de 6 dies.
- Trasllat de ‘matrícula viva’
Si després de formalitzar la matrícula a la nostra EOI un alumne demana poder continuar el curs en un altre centre, el termini per fer-ne la sol·licitud finalitza l’últim dia hàbil d’abril. Ha de sol·licitar el trasllat de matrícula viva al centre de destinació mitjançant el model ‘Sol·licitud de trasllat d’expedient’. La sol·licitud quedarà condicionada a la disponibilitat de places al centre demanat.
- Consell Escolar
Aquest òrgan és molt important en el funcionament de l’escola. És l’estament on queden representats tots els sectors de la comunitat educativa i regula el funcionament d’aspectes pedagògics i de gestió del centre. Actualment, compta amb 3 alumnes que representen aquest sector de la comunitat educativa. S’ha posat en marxa una secció al taulell d’anuncis de l’escola que aquests representants podran utilitzar per posar-se en contacte amb la resta d’alumnat i si ho consideren pertinent, publicar les decisions que s’hagin pres en les reunions de Consell Escolar.
- Protecció de Dades i ús d’imatges
En compliment de la normativa vigent, el centre disposa del formulari d’Autorització relativa als alumnes majors de 14 anys: ús d’imatges, publicació de dades de caràcter personal i de material que elaboren“” que l’alumne o el seu representant legal ha d’omplir i retornar signat al centre.
Qualsevol captació d’imatge o de veu efectuada dins del recinte del centre requereix l’autorització prèvia de la directora, que cal acreditar degudament. Si les imatges identifiquen persones, cal el consentiment exprés de les persones afectades o dels seus representants legals.
És molt important que us acostumeu a donar una ullada al tauler d’anuncis i a la pàgina web on sempre es publicaran anuncis generals, les absències dels professors, normes administratives i instruccions que regeixen el funcionament de l’escola. L’alumnat té el dret i el deure d’estar informat de tot allò que fa referència al funcionament del centre i del curs escolar.
Es recorda que no es pot fumar ni dins del recinte escolar ni dins de l’edifici.
L’ús del telèfon mòbil està restringit durant les classes, per tal de no interferir en l’activitat docent del centre.
La Direcció del centre està a la vostra disposició per a qualsevol consulta que ens vulgueu fer i us donem la benvinguda al nostre centre en aquest nou curs escolar.