LA INTEL·LIGÈNCIA ARTIFICIAL (IA) A LES AULES

Els assistents d’escriptura amb IA poden revisar i suggerir millores per al treball de l’alumnat. Poden comprovar si hi ha errors gramaticals, errors tipogràfics i, fins i tot, proporcionar recomanacions estilístiques per millorar la claredat i la coherència.

Els assistents virtuals i els xatbots són molt útils per a practicar una llengua de manera interactiva i per a millorar les habilitats lingüístiques.

Els assistents virtuals de reconeixement de veu i pronúncia tenen la capacitat d’analitzar la veu i de proporcionar, instantàniament, una retroacció sobre la manera de pronunciar.

La IA pot generar exercicis per reforçar continguts treballats a classe i donar retroacció.

La IA pot aclarir aquells aspectes amb els quals estenen dificultats, però cal verificar la informació, tot utilitzant diverses fonts fiables.

1/ La IA es pot utilitzar a casa per fer recerca i preparació.

2/ La IA no ha de ser ni l’autora ni la coautora dels treballs.

3/ Els menors d’edat necessiten l’autorització expressa de la família.

4/ No s’han de posar mai dades personals i/o informació confidencial.

Per a més informació, consulteu aquest document.

Comissió digital EOI del Vendrell