Candidats lliures

Requisits

Per poder presentar-se a les proves cal acreditar la superació del segon curs de l’educació secundària obligatòria o nivell equivalent, i ser major de catorze anys.

Convocatòria ordinària

La inscripció en règim lliure dóna dret a una convocatòria d’examen per a l’obtenció del certificat de nivell intermedi B1 i B2 o del certificat de nivell avançat C1. Les proves lliures per a totes les llengües es fan al juny. La inscripció té lloc a finals de febrer. Les dates i condicions de la inscripció es publiquen el novembre de l’any anterior.

Convocatòria extraordinària: prova per a l’obtenció dels certificats dels nivells intermedi, avançat i C1 d’anglès.

El Departament d’Educació organitza les proves de règim lliure per a l’obtenció dels certificats de nivell Intermedi B1, de nivell Intermedi B2, i de nivell Avançat C1. El primer correspon a 390 hores lectives i al nivell B1 del Consell d’Europa i el segon, a 650 hores lectives i al nivell B2 del Consell d’Europa.

La inscripció dóna dret a fer un únic examen que consta d’una prova escrita i una prova oral.

Per presentar-se a les proves cal acreditar que s’ha superat el segon curs d’ESO (o nivell equivalent) i tenir com a mínim catorze anys. Només han de fer la inscripció les persones candidates de règim lliure. No es pot tenir simultàniament la condició d’alumne o alumna oficial i aspirant de règim lliure del mateix idioma.

La quantitat de places màximes ofertes es fixa d’acord amb les disponibilitats d’espai i de professorat de cada EOI. La inscripció es cobreix d’acord amb l’ordre de demanda i es tanca en el moment que es cobreixen les disponibilitats màximes de cada centre.

Per a més informació consulteu aquest enllaç