Estratègia Digital

Estratègia digital

L’estratègia digital és el procés que ens ha de conduir a avançar i millorar en la utilització de recursos i metodologies digitals en el centre. L’estratègia digital es divideix, en les fases següents: diagnosi, objectius, avaluació i activitats.

DIAGNOSI

La diagnosi ha de permetre determinar el grau d’assoliment de les competències digitals d’alumnat, professorat i centre. Durant el curs 2021-2022 hem elaborat la diagnosi utilitzant les següents eines:

-Autodiagnosi (indicadors propis de centre)

Revisió del Pla TAC (enllaç, document d’ús intern)

Selfie

A partir de la diagnosi feta (enllaç, document d’ús intern) es fan evidents els punts forts i febles, que resumidament són:

Punts Forts

Àmbit de lideratge:

El Projecte de direcció té en compte la planificació global de les TAC al centre, el seu estat de desenvolupament i prioritats, proporcionant una visió sostenible per fases i terminis i considerant els recursos disponibles.

El professorat troba al centre (direcció, coordinació TIC) l’acompanyament/assessorament TIC que necessita, i el suport necessari per formar-se i explorar noves formes d’ensenyament amb tecnologies digitals.

Àmbit d’infraestructures i equips:

Es facilita accés a internet per a l’ensenyament i l’aprenentatge.

Es disposa d’assistència tècnica quan sorgeixen problemes amb les tecnologies digitals.

Àmbit de pedagogia:

-Activitats d’ensenyament/aprenentatge

• Les TAC s’utilitzen per facilitar l’aprenentatge més enllà de l’espai i
    l’horari de l’aula i fora de l’escola
  • El professorat, sota el lideratge de l’equip directiu, és proactiu en la
    integració de les TAC a l’aula i utilitza i crea recursos digitals per adaptar el seu mètode d’ensenyament a les necessitats de l’alumnat
  • El professorat empra entorns virtuals d’aprenentatge (Moodle) i dades digitals per millorar l’experiència d’aprenentatge de l’alumnat i per posar a l’abast de l’alumnat material i recursos per a l’aprenentatge.

-Avaluació

• El professorat utilitza tecnologies digitals per facilitar una retroalimentació adequada (feedback) a l’alumnat.

Àmbit de col·laboració i xarxes:

• Es debat sobre els avantatges i desavantatges de l’ensenyament i l’aprenentatge amb tecnologies digitals.
  • El web del centre s’actualitza periòdicament.

Punts Febles

Àmbit de lideratge

• S’han definit mecanismes formals per acompanyar el professorat en la
    implementació de les TAC a l’aula

Àmbit d’infraestructures i equips:

• El sistema educatiu dota al centre dels recursos adients per dur a terme un projecte digital de centre potent.
  • El cablejat i els aparells de les aules són adequats.
  • Comptem amb dispositius digitals que l’alumnat pot utilitzar quan els necessita.

Àmbit de pedagogia

• Es facilita que l’alumnat documenti el seu propi procés d’aprenentatge amb tecnologies digitals.
  • L’alumnat utilitza l’EVA del centre per fer activitats i treballar de forma col·laborativa.
  • Els usos de les TAC a l’aula inclouen activitats col·laboratives, de simulació o de producció de contingut per part de l’alumnat.

Àmbit de col·laboració i xarxes

• El personal del centre se sent ajudat pel sistema educatiu per implantar i promoure estratègies digitals de centre.
  • Al centre utilitzem tecnologies digitals en col·laborar amb altres organitzacions.

OBJECTIUS

A partir de la diagnosi s’han redactat els objectius que s’especifiquen baix, prioritzats en funció de la necessitat, viabilitat, recursos i grau d’impacte.

PLANIFICACIÓ DE LES ACTIVITATS/ ESTRATÈGIES segons els OBJECTIUS

A partir dels objectius s’han redactat les estratègies que s’especifiquen baix

Seguiment de l’avaluació