Estratègia digital
L’estratègia digital és el procés que ens ha de conduir a avançar i millorar en la utilització de recursos i metodologies digitals en el centre. L’estratègia digital es divideix, en les fases següents: diagnosi, objectius, avaluació i activitats.
DIAGNOSI
La diagnosi ha de permetre determinar el grau d’assoliment de les competències digitals d’alumnat, professorat i centre. Durant el curs 2021-2022 hem elaborat la diagnosi utilitzant les següents eines:
-Autodiagnosi (indicadors propis de centre)
–Revisió del Pla TAC (enllaç, document d’ús intern)
A partir de la diagnosi feta (enllaç, document d’ús intern) es fan evidents els punts forts i febles, que resumidament són:
Punts Forts
Àmbit de lideratge:
El Projecte de direcció té en compte la planificació global de les TAC al centre, el seu estat de desenvolupament i prioritats, proporcionant una visió sostenible per fases i terminis i considerant els recursos disponibles.
El professorat troba al centre (direcció, coordinació TIC) l’acompanyament/assessorament TIC que necessita, i el suport necessari per formar-se i explorar noves formes d’ensenyament amb tecnologies digitals.
Àmbit d’infraestructures i equips:
Es facilita accés a internet per a l’ensenyament i l’aprenentatge.
Es disposa d’assistència tècnica quan sorgeixen problemes amb les tecnologies digitals.
Àmbit de pedagogia:
-Activitats d’ensenyament/aprenentatge
- Les TAC s’utilitzen per facilitar l’aprenentatge més enllà de l’espai i
l’horari de l’aula i fora de l’escola - El professorat, sota el lideratge de l’equip directiu, és proactiu en la
integració de les TAC a l’aula i utilitza i crea recursos digitals per adaptar el seu mètode d’ensenyament a les necessitats de l’alumnat - El professorat empra entorns virtuals d’aprenentatge (Moodle) i dades digitals per millorar l’experiència d’aprenentatge de l’alumnat i per posar a l’abast de l’alumnat material i recursos per a l’aprenentatge.
-Avaluació
- El professorat utilitza tecnologies digitals per facilitar una retroalimentació adequada (feedback) a l’alumnat.
Àmbit de col·laboració i xarxes:
- Es debat sobre els avantatges i desavantatges de l’ensenyament i l’aprenentatge amb tecnologies digitals.
- El web del centre s’actualitza periòdicament.
Punts Febles
Àmbit de lideratge
- S’han definit mecanismes formals per acompanyar el professorat en la
implementació de les TAC a l’aula
Àmbit d’infraestructures i equips:
- El sistema educatiu dota al centre dels recursos adients per dur a terme un projecte digital de centre potent.
- El cablejat i els aparells de les aules són adequats.
- Comptem amb dispositius digitals que l’alumnat pot utilitzar quan els necessita.
Àmbit de pedagogia
- Es facilita que l’alumnat documenti el seu propi procés d’aprenentatge amb tecnologies digitals.
- L’alumnat utilitza l’EVA del centre per fer activitats i treballar de forma col·laborativa.
- Els usos de les TAC a l’aula inclouen activitats col·laboratives, de simulació o de producció de contingut per part de l’alumnat.
Àmbit de col·laboració i xarxes
- El personal del centre se sent ajudat pel sistema educatiu per implantar i promoure estratègies digitals de centre.
- Al centre utilitzem tecnologies digitals en col·laborar amb altres organitzacions.
OBJECTIUS
A partir de la diagnosi s’han redactat els objectius que s’especifiquen baix, prioritzats en funció de la necessitat, viabilitat, recursos i grau d’impacte.
PLANIFICACIÓ DE LES ACTIVITATS/ ESTRATÈGIES segons els OBJECTIUS
A partir dels objectius s’han redactat les estratègies que s’especifiquen baix
Seguiment de l’avaluació