Retorn de taxes/ preus públics

Termini de sol·licitud per al curs 23-24: 10 d’octubre 2023

Tràmit per sol·licitar la devolució d’un ingrés indegut en concepte de taxes o preus públics del Departament d’Educació.

Mitjançant aquest tràmit es pot sol·licitar la devolució de les següents taxes i preus públics:

– Taxa de matrícula en els nivells B1 i B2 de les EOI

– Preu públic de matrícula en els nivells A1, A2, C1 i C2 de les EOI

Els alumnes que desitgin sol·licitar la devolució hauran d’accedir a https://web.gencat.cat/ca/tramits/tramits-temes/devolucio-ingressos-indeguts  des d’on podran omplir el formulari de sol·licitud i enviar-lo directament al Servei de Gestió Pressupostària per a la seva tramitació.

Nota:  el canal electrònic serà a partir d’ara la via preferent per sol·licitar el retorn de taxes.

Les persones que no disposen dels mitjans o dels coneixements necessaris per fer el tràmit en línia, poden fer-lo a través de les Oficines de Registre dels serveis centrals d’Educació i dels serveis territorials, utilitzant el servei de “tramitació atesa”. Aquest servei ofereix assistència per poder dur a terme el tràmit sense dificultats.

No obstant això, la modalitat presencial continuarà activa a la secretaria de l’EOI, mitjançant el formulari habitual.

Renúncia al curs: s’ha de tenir en compte que les sol·licituds de devolució motivades per la renúncia dintre del termini previst en les instruccions d’inici de cada curs acadèmic, han d’anar acompanyades del corresponent full de renúncia signat per l’alumne i registrat (amb data i segell) per l’EOI. En cas contrari, seran desestimades.

NOTA: La renúncia a la matrícula oficial amb devolució de taxes suposa l’anul·lació de la matrícula a tots els efectes i l’exclusió de la matrícula de l’expedient acadèmic de l’alumne i, per tant, la renúncia a la plaça per part de l’alumne.