Cursos Oficials

A l’EOI de Valls s’imparteixen els idiomes d’anglès i francès, en modalitat de cursos extensius (des de finals de setembre fins a juny).

L’EOI de Valls imparteix cursos oficials extensius en classes de dues hores i quinze minuts en dies alterns (dilluns i dimecres; dimarts i dijous).

• GRUPS A: dilluns i dimecres
  • GRUPS B: dimarts i dijous

La matrícula oficial dona dret a assistir a 130 hores de classe per curs i als exàmens corresponents.

HORARI DE LES CLASSES

Totes les classes es fan en horari de tarda-vespre.
La franja horària de classe és de 16.15 a 18.30, i de 18.45 a 21.00, segons escaigui per grup.
La tria de l’horari de classe es fa en el moment de formalitzar la matrícula, segons el torn d’horari establert en el sorteig.

*Característiques dels cursos semi presencials (1 sessió presencial al centre i una sessió en línia de forma asincrònica)

• L’alumnat assisteix a classe el dia indicat per cada grup concret.
  • S’hi treballen les diferents destreses, posant èmfasi en aquelles que requereixen un treball compartit, comunicatiu i competencial.
  • En la sessió asincrònica, que l’alumnat realitzarà de manera autònoma en l’horari que més el sigui convenient, haurà de dur a terme de manera satisfactòria i presentar al professorat si s’escau aquelles tasques que siguin requerides.
  • L’assistència a classe és obligatòria i de gran importància per poder fer un aprofitament global de l’experiència d’aprenentatge que l’escola ofereix.
  • La participació a classe i el treball en equip afavoreixen l’assoliment de les competències desplegades en el currículum..

PROGRAMA D’ESTUDIS

Els ensenyaments d’idiomes a l’EOI de Valls s’imparteixen en 6 cursos:

• Nivell Bàsic: de 2 cursos (1r i 2n nivell) (anglès i francès)
  • Nivell Intermedi B1: d’1 curs (3r nivell) (anglès i francès)
  • Nivell Intermedi B2: de 2 cursos (4rt i 5è nivell) (només anglès)
  • Nivell Avançat C1: d’un curs cursos (Nivell C1) (només anglès)

Al final del nivells intermedi B1, intermedi B2 i del nivell avançat C1, els alumnes han de superar una prova de certificat, dissenyada pel Departament d’Educació,  amb uns criteris unificats per a tota Catalunya.

PLA D’ESTUDIS

La finalitat dels ensenyaments d’idiomes és la capacitat de l’alumnat en l’ús efectiu de l’idioma com a vehicle de comunicació general. Per assolir aquesta finalitat, a les EOI es treballa per tal que l’alumnat:

• Adquireixi les habilitats bàsiques receptives i productives, tant del llenguatge oral com de l’escrit;
  • Desenvolupi estratègies comunicatives en diferents àrees de comunicació;
  • Desenvolupi estratègies per a l’aprenentatge autònom i continu de llengües, que puguin facilitar l’ús de l’idioma en l’exercici d’activitats professionals i en altres àmbits de la cultura o d’interès personal;
  • Desenvolupi actituds positives envers la diversitat lingüística i el pluralisme cultural del món actual.

CURSOS I GRUPS PER IDIOMES I NIVELLS

Cursos i grups per idioma i nivell a l’EOI de Valls

NIVELL BÀSIC NIVELL INTERMEDI B1 NIVELL INTERMEDI B2 C1
CURSOS 1r 2n 3r 4t C1
Idioma Grups per nivells
Anglès 1 2 2 2 2 1
Francès 1 1 1

Els alumnes que finalitzen els seus estudis de B1 de francès poden optar a una plaça a una EOI de proximitat.