Test de nivell

Test de nivell d’alemany, anglès i francès: en línia

El test de nivell per a la preinscripció d’alemany, anglès i francès pel curs 24-25 és en línia. La preinscripció és del 2 de setembre al 9 de setembre (fins a les 15:00h). Podreu indicar a l’aplicatiu de preinscripció que desitgeu fer el test de nivell d’alemany, anglès o francès i tindreu fins les 17.00h del 12 de setembre per realitzar-lo.

La prova de nivell té l’objectiu de determinar a quin curs s’ha de matricular una persona que vol estudiar alemany, anglès o francès en una Escola oficial d’idiomes i que ja té coneixements de l’idioma.

La prova consisteix en un test de preguntes d’opció múltiple repartides en tres blocs de preguntes i una redacció. El primer bloc avalua l’ús de la llengua, el segon i el tercer bloc avaluen l’ús de la llengua, la comprensió oral i la expressió escrita. La dificultat de les preguntes augmenta progressivament. Al final del bloc 1 i del bloc 2,  l’alumnat obté una assignació de nivell i, segons el resultat obtingut, se li permetrà continuar al bloc següent, si és el cas. Pel que fa al tercer bloc, caldrà esperar que la redacció hagi estat corregida, per saber l’assignació del nivell. L’alumnat al qual se li ofereixi la possibilitat de continuar al bloc següent, podrà rebutjar-ho i quedar-se amb l’assignació obtinguda al bloc anterior, si així ho desitja.

La durada del primer bloc és de 45 minuts, la del segon bloc és de 30 minuts i la del tercer és de 80 minuts.

En cas de no disposar d’equipament informàtic o de necessitar suport per part del centre, l’escola posarà a disposició de l’alumnat un ordinador i personal per assistir-lo en el procés de preinscripció i test de nivell el dia 3 de setembre de 09:00h a 13:00h.

Més informació sobre el test de nivell i les taules d’exempció: aquí.

Test de nivell d’àrab, català i d’italià: presencial

És presencial al centre i no cal que us apunteu enlloc, podeu venir directament. El test de nivell consta d’una bateria de preguntes d’opció múltiple, una redacció i una entrevista. Té una durada d’entre una i dues hores, depenent del nivell al que vulgueu accedir.

Podeu  escollir si venir a fer el test de nivell els dies 9 o 10 de setembre, de les 16:30h a les 19:30 hores.

Podreu consultar el resultat del test el 13 de setembre (a partir de les 18:00h). A partir d’aleshores podreu triar grup/horari del nivell que teniu assignat fins al 16 de setembre a les 10:00h, tot això al mateix aplicatiu de preinscripció. El sorteig per a l’assignació de places es farà el dia 16 de setembre a les 12:00h.  Es podrà consultar el resultat a partir de les 18:00h. del 16 de setembre i fer la matrícula online aquest mateix 16 de setembre a les 20:00h fins el dia 18 de setembre a les 23:59h.

Per a la majoria de grups d’alemany, àrab, francès i italià l’oferta és més gran que la demanda i, tot i fer-se un sorteig, és fàcil obtenir una plaça.