Secció 1. Seguiment del curs: avaluació i assistència
L’avaluació del procés d’aprenentatge de l’alumnat oficial del cursos A1, A2 i B2.1 dels idiomes anglès i alemany, tant en la modalitat presencial com en la semipresencial, és contínua, tot seguint el procediment previst pels departaments dels respectius idiomes els quals decidiran el nombre i les característiques de les proves que es realitzaran durant el curs i ho comunicaran als alumnes a l’inici del curs.
En el procés d’avaluació contínua es valorarà l’assistència a classe, la participació en les activitats proposades, la realització de les tasques encomanades i el resultat de totes les activitats avaluatives que es programin. El/la professor/a de cada grup informarà els alumnes sobre els objectius a assolir a final de curs i els criteris i els instruments que s’utilitzaran per avaluar-los. Al llarg del curs l’alumnat haurà d’estar informat sobre el seu progrés i el professorat ha d’afavorir i facilitar aquesta comunicació.
L’assistència de l’alumnat a les classes és obligatòria [art. 22.1.a) de la Llei d’educació]. D’aquesta manera s’aconsegueix un bon aprofitament individual i de grup i es garanteix un seguiment adequat del procés d’aprenentatge de l’alumne/a. Les activitats d’avaluació contínua es duran a terme dins l’horari lectiu de l’alumnat.
L’assistència a un mínim del 65% de les classes presencials és indispensable per poder gaudir de l’avaluació contínua. En cas d’absències superiors al 35% del temps lectiu, encara que es justifiquin, l’alumne/a no podrà ser avaluat de forma contínua i només podrà ser avaluat/da mitjançant una prova final.
Els/Les alumnes dels cursos B1 i B2.2 i del curs C1 hauran de presentar-se a les proves oficials per promocionar de curs i obtenir el certificat de nivell intermedi B1, el certificat de nivell intermedi B2 i el certificat de nivell avançat C1 respectivament, que el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya organitza a les EOI. En aquests cursos de certificat, la funció primordial de l’avaluació contínua serà donar informació tant al professorat com a l’alumnat sobre l’assoliment de les capacitats que també s’avaluaran en les proves de certificació.
Es farà el seguiment de l’assistència de l’alumnat a cada sessió de classe. L’alumnat menor d’edat rebrà informació concreta de com es portarà el control d’assistència.
L’alumnat que un cop matriculat no assisteixi a classe, ha de saber que, pel fet d’haver fet efectiva la matrícula, conserva igualment el dret a presentar-se a la prova de final de curs. Serà però, responsabilitat de l’alumne/a assabentar-se de les dates d’examen i de tot allò que fa referència al sistema d’avaluació.
L’espai virtual d’aprenentatge (EVA) és la plataforma Moodle de l’EOI Sant Cugat, és una eina d’aprenentatge i de comunicació indispensable per al seguiment del curs i per l’assoliment de la competència digital dintre dels objectius de l’Estratègia Digital del Centre. L’alumnat haurà de donar-se d’alta des del primer dia de classe amb la clau d’accés i les instruccions que el/la professor/a del curs proporcionarà. Ha de saber accedir al compte personal a Moodle des d’un ordinador, una tauleta o un mòbil, conèixer l’estructura de la plataforma Moodle i saber-hi trobar informació i accedir a les tasques.
Si, per alguna raó, no es pot assistir a classe durant un temps o definitivament, cal fer-ho saber al professor o la professora al més aviat possible (consulteu Secció Renúncia a la matrícula oficial).
Les reclamacions respecte a les qualificacions obtingudes a les proves específiques de certificació (nivell A2, B1, B2, C1) es resoldran d’acord amb el procediment previst en els apartats a i b de l’article 14 de l’Ordre EDU/34/2009, de 30 de gener. Les reclamacions respecte a les qualificacions obtingudes al llarg del curs i als exàmens finals d’A1 i B2.1 també s’han de resoldre seguint el mateix procediment.
Per a més informació sobre el sistema d’avaluació contínua del curs vegeu el full d’informació lliurat pel professorat a inici de curs i dintre de la plataforma educativa Moodle del centre.
Horari classes: les classes comencen sempre a l’hora fixada en punt i es fa una pausa de 10 minuts a meitat de classe.
L’horari de classes a l’Escola Oficial d’Idiomes Sant Cugat pel curs 2025-2026 és de dilluns a dijous de 16:00h a 18:15h pels grups de tarda, de 18:45h a 21:00h pels grups de vespre, i de 9:30h a 11:45h i de 11:45h a 14:00h pels grups d’anglès de matí els dimarts i dijous, i de 9:00h a 11:15h pel grup d’A1 d’alemany.
Secció 2. Canvis d’horaris
L’alumnat que vulgui un canvi d’horari haurà de presentar una instància al departament d’alumnat (departament_alumnat@eoisantcugat.com). Per demanar canvi d’horari caldrà presentar un justificant acreditatiu conforme les condicions horàries laborals o d’estudi han sofert modificacions després de la data de matrícula. Els canvis s’atorgaran només sota aquest requisit i en funció de les places vacants de l’horari sol·licitar, per tant només es podran concedir canvis per a cobrir places en aquells horaris amb vacants.
Si l’alumne o alumna troba algú amb qui fer una permuta d’horari hauran de presentar la documentació dels implicats conjuntament omplint el formulari de permuta.
Termini per sol·licitar canvi d’horari: la setmana del mes d’octubre de l’1 al 3 d’octubre.
PROCEDIMENT: des del dia 1 al 3 d’octubre (ambdós inclosos), l’alumnat interessat ha d’enviar per correu electrònic (departament_alumnat@eoisantcugat.com) els documents següents:
– Sol·licitud en la qual es sol·licita el nou horari.
– Justificants acreditatius de les causes al·legades.
Les sol·licituds rebudes es classificaran per idioma i horari demanat i es procedirà a concedir o denegar els canvis d’acord amb la ràtio d’alumnes per grup.
El dia 6 d’octubre es comunicarà per correu electrònic si la sol·licitud ha estat concedida o denegada.
El canvi serà irrenunciable, oficial i definitiu per a la resta del curs acadèmic.
Secció 3. Renúncia a la matrícula oficial
Es podrà renunciar a la matrícula oficial quan l’alumne o alumna es vegi en la impossibilitat de continuar assistint a classe amb regularitat.
Un alumne o alumna oficial pot presentar a l’adreça electrònica: departament_alumnat@eoisantcugat.com la sol·licitud de renúncia a la matrícula en un idioma fins al darrer dia hàbil de novembre.
Aquesta renúncia no suposarà el còmput del curs a efectes de repetició (consulteu Secció Permanència en els estudis), ni el dret al retorn de l’import de la matrícula. Un cop passat el termini de renúncia establert, si un alumne o alumna oficial abandona el curs, aquest abandonament li computa a l’efecte de repetició i té, a tots els efectes, la consideració de “no presentat/da” en la qualificació final.
L’alumne o alumna només pot fer una d’aquestes renúncies per curs.
L’alumne o alumna que renunciï a la seva matrícula dins el termini establert tindrà garantida plaça en el mateix nivell en el curs següent, però no té garantit el mateix horari del curs anterior.
La renúncia a la matricula implica, des del mateix moment de formalitzar-la, la pèrdua del dret a assistir a classe fins al final del curs en què es realitza, i també impedeix presentar-se als exàmens finals d’aquell any.
Qualsevol persona que tingui un expedient acadèmic obert en una escola oficial d’idiomes pot sol·licitar al director o directora de l’escola la renúncia a un dels cursos acadèmics superats en aquell idioma, sempre que no siguin cursos que hagin comportat l’obtenció d’un certificat. L’escola pot concedir la renúncia un cop obtinguts els informes oportuns del departament d’aquell idioma. El curs renunciat computarà a efectes de repetició.
Les renúncies esmentades en els apartats anteriors s’han de fer constar en l’expedient acadèmic de l’alumne o alumna.
Secció 4. Trasllat de matrícula
Trasllat de l’alumne o alumna durant el curs acadèmic.
Si després de formalitzar la matrícula en un centre, un alumne o una alumna demana poder continuar el curs en un altre centre, el trasllat s’anomena “trasllat de matrícula viva”.
El termini per fer trasllats de matrícula viva pel curs 25-26 finalitza el dijous, 30 d’abril de 2026 i es podrà sol·licitar a partir del primer dia de classe.
Trasllat de l’alumne o alumna durant el curs acadèmic (canvi de modalitat entre cursos extensius i flexibilitzats).
Es preveu que hi pugui haver un canvi de modalitat entre cursos extensius i flexibilitzats al primer i al segon quadrimestre.
Primer quadrimestre
L’alumnat de cursos flexibilitzats, matriculats al primer quadrimestre de l’any acadèmic que vulgui traslladar la matrícula a un curs no flexibilitzat, pot sol·licitar el trasllat de matrícula a un altre centre fins al darrer dia hàbil de novembre.
L’alumnat de cursos extensius que vulgui traslladar la matrícula a un curs flexibilitzat pot sol·licitar-ho fins al darrer dia hàbil de novembre.
Segon quadrimestre
L’alumnat de cursos flexibilitzats matriculat al segon quadrimestre de l’any acadèmic que vulgui traslladar la matrícula a un curs no flexibilitzat, pot sol·licitar-ho fins al darrer dia hàbil de març.
L’alumnat de cursos extensius matriculats al curs de l’any acadèmic corresponent que vulgui traslladar la matrícula a un curs flexibilitzat, pot fer-ho fins al darrer dia hàbil de març.
La sol·licitud de matrícula es farà al centre de destinació mitjançant el model “Sol·licitud de trasllat d’expedient” a l’adreça electrònica: departament_alumnat@eoisantcugat.com i quedarà condicionada a la disponibilitat de places en el centre. La documentació que caldrà aportar seran els fulls de pagament de la matrícula efectuada en el centre d’origen. En el moment de produir-se una vacant, l’EOI de destinació ho comunicarà a la persona sol·licitant. En cas de no haver-hi vacants en l’EOI de destinació, s’obrirà una llista d’espera on els sol·licitants han de poder indicar els grups i horaris desitjats.
Trasllat de l’alumne o alumna en període no lectiu.
L’alumnat oficial, un cop hagin formalitzat la matrícula al seu centre d’origen, pot sol·licitar un trasllat de matrícula a una altra escola durant els tres dies hàbils posteriors a la finalització del període de matrícula de l’alumnat de continuïtat.
La sol·licitud de matrícula es farà per correu electrònic a l’escola de destinació, i queda condicionada a la disponibilitat de places. L’escola de destinació es posarà en contacte amb l’alumne o alumna a través dels mitjans que estableixi per notificar l’acceptació o la denegació del trasllat.
La documentació que l’alumne o alumna ha d’aportar en el moment de sol·licitar el trasllat seran els fulls de pagament de la matrícula. En cas que hi hagi places vacants, l’escola de destinació sol·licitarà el trasllat de l’expedient acadèmic de l’alumne o alumna a l’escola d’origen.
Secció 5. Permanència en els estudis
En cadascun dels nivells bàsic, intermedi B1, intermedi B2 i avançat C1, l’alumne o alumna té dret a romandre matriculat en el règim d’ensenyament oficial durant un màxim de cursos acadèmics equivalents al doble dels cursos de què consta el nivell per a l’idioma corresponent.
L’alumne o alumna que cursa per tercera vegada el primer curs del nivell bàsic, del nivell intermedi B2 o del nivell avançat C2 (només en el cas d’anglès), i no el supera, no pot cursar-lo una altra vegada.
Per cursar per tercera vegada el primer curs de nivell bàsic, del nivell intermedi B2 o del nivell avançat C2 (només en el cas d’anglès), l’alumne o alumna ho ha de demanar al director de l’escola, que ha de valorar les circumstàncies al·legades per l’alumne o alumna en la seva sol·licitud i el procés d’aprenentatge seguit per l’alumne al llarg dels dos cursos anteriors.
L’alumne o alumna que accedeix directament al segon curs de nivell bàsic o al segon curs de nivell intermedi B2, el pot cursar un màxim de dues vegades.
Dins dels nivells intermedi B1 i avançat C1 l’alumne o alumna té dret a romandre matriculat en el règim d’ensenyament oficial, modalitat presencial, un màxim de dos cursos acadèmics. En casos excepcionals, la direcció de l’escola pot autoritzar la repetició o permanència d’un curs més en règim oficial presencial a l’alumne que ho sol·liciti.
En casos excepcionals a valorar per la direcció de l’escola, i sempre que no representi fer el mateix curs per quarta vegada, el director pot autoritzar la repetició o permanència d’un curs més en règim oficial presencial o semipresencial a l’alumne o alumna que ho sol·liciti, quan ja hagi superat el nombre màxim de cursos de permanència autoritzats amb caràcter general per al nivell corresponent. Es pot concedir una única convocatòria addicional per nivell.
Per cursar un nivell per tercera vegada caldrà adreçar una sol·licitud al departament d’alumnat del centre a l’adreça electrònica: departament_alumnat@eoisantcugat.com amb justificació documental durant la primera setmana de juliol. La resolució es comunicarà a la persona interessada per correu electrònic i en cas de concedir la convocatòria addicional l’alumne/a es matricularà presencialment a l’escola en la data que indiqui l’escola. La convocatòria addicional, només serà vàlida per al curs següent, i sempre i quan l’alumne o alumna es matriculi a l’EOI de Sant Cugat. Aquesta convocatòria addicional només es concedeix en casos extraordinaris degudament justificats.
Secció 6. Matrícula per al curs següent
L’alumnat que hagi aprovat el curs amb la qualificació APTE/A, l’alumnat NO APTE/A o NO QUALIFICAT/DA, l’alumnat que hagi fet RENÚNCIA de matrícula dins el termini establert (consulteu Secció Renúncia a la matrícula oficial) i també l’alumnat NO PRESENTAT/DA, tindrà plaça reservada per al curs següent en el mateix idioma.
L’escola no pot, però, garantir un horari determinat, tot i que intentarà que tot l’alumnat tingui el mateix o un horari similar al del curs passat si és possible. El Departament d’Educació dona prioritat a l’hora de fer la matrícula a l’alumnat apte (consulteu Secció Procés de preinscripció i matrícula).
L’alumnat que no hagi formalitzat la matrícula dins el termini establert en el calendari de matriculació de juliol haurà perdut la seva reserva de plaça, deixant automàticament de ser considerat alumne o alumna oficial. Una vegada matriculat tot l’alumnat oficial, el centre procedirà a publicar l’oferta de places que quedin disponibles.
El Departament d’Educació incentiva l’alumnat que obté la qualificació d’ “apte” o “apta” en el curs finalizat, donant-li prioritat en l’ordre de matrícula en el nivell immediatament posterior de la mateixa llengua.
La informació sobre el procediment, dates i terminis de matriculació de l’antic alumnat del centre les determina el Departament d’Educació i es publica al web de l’escola.
Secció 7. Absència del professorat
Quan es produeixin faltes d’assistència imprevisibles del professorat per malaltia de curta durada o per força major, es publicarà la corresponent notificació a l’alumnat a la plataforma Moodle del curs corresponent.
Secció 8. Procés de preinscripció i matrícula
Procés general i calendari.
Les escoles oficials d’idiomes apliquen les normes de preinscripció i matrícula de l’alumnat que fixa la resolució anual corresponent. Així mateix, han de seguir les instruccions de la Direcció General d’Atenció a la Família i Comunitat Educativa que concreten el seguit de processos necessaris per a la matrícula d’antics alumnes, el mes de juliol, i la preinscripció i matrícula de nous alumnes, el mes de setembre.
La preinscripció, unificada per a totes les EOI de Catalunya, es fa mitjançant un formulari per via telemàtica. Es pot fer un màxim de dues preinscripcions i a dos idiomes diferents. En cada preinscripció es poden triar dues opcions de centre i fins a quatre horaris.
Per accedir als ensenyaments d’idiomes en les EOI cal tenir 16 anys complerts l’any que es comencen els estudis.
També hi poden accedir els més grans de 14 anys per seguir els ensenyaments d’un idioma diferent del cursat en l’educació secundària obligatòria (caldrà justificar-ho documentalment en el moment de la matrícula).
Alumnat amb qualificació “apte/a”
El Departament d’Educació incentiva l’alumnat que obté la qualificació d’ “apte” o “apta” en el curs finalizat, donant-li prioritat en l’ordre de matrícula en el nivell immediatament posterior de la mateixa llengua.
Antic alumnat
Tenen la consideració d’antic alumnat, a l’efecte de matrícula, l’alumnat del curs acadèmic anterior.
Test de nivell
El resultat de les proves de nivell tindrà valor exclusivament de classificació a efectes de formalitzar la matrícula, però no s’incorporarà a l’expedient acadèmic. Aquesta classificació és vàlida per a qualsevol EOI de Catalunya però només tindrà validesa per l’any acadèmic per al qual es fa la prova de nivell.
Es pot accedir a un curs superior a primer mitjançant un test de nivell. Cas que l’alumne o alumna no demostri al test de nivell el nivell necessari per fer un curs superior se’l preinscriurà a A1.
Canvi de nivell del nou alumnat
En casos justificats, el nou alumnat pot sol·licitar un canvi de nivell fins al darrer dia hàbil d’octubre. La cap d’estudis n’ha d’estudiar la sol·licitud i, si la resposta és afirmativa i el canvi és possible, l’alumnat l’ha de formalitzar durant els cinc dies hàbils ppsteriros.
Formalització de la matrícula
La matrícula en un curs de les escoles oficials d’idiomes es considera formalitzada a tots els efectes quan la persona interessada ha pagat totes les taxes i preus públics aplicables i ha presentat tota la documentació requerida.
Secció 9. Devolució de taxes o preus públics
Segons els documents per a l’organització i la gestió dels centres publicat pel Departament d’Educació cada inici de curs, les taxes o preus públics de la matrícula a les EOI només es poden retornar en els supòsits que s’indiquen a continuació i en els terminis que, quan escau, s’assenyalen:
1) Renúncia amb dret a devolució de taxes per la matrícula de cursos extensius fins al 10 d’octubre. S’entén que el termini finalitza el dia hàbil posterior si aquests dies indicats son festius.
2) Renúncia a la inscripció a les proves lliures per obtenir el certificat de nivell intermedi B1, el certificat de nivell intermedi B2 o el certificat de nivell avançat C1 quan la renúncia i la sol·licitud de retorn de taxes o de preus públics es produeixen abans de la data de publicació de les llistes definitives d´admesos.
3) Pagaments duplicats o per un import superior.
4) No aplicació de bonificacions o excepcions a les quals l’alumne o alumna té dret en el moment de la matrícula, per l’import corresponent.
5) No prestació del servei per causes no imputables a l’alumne o alumna. No es consideren supòsits de força major el canvis d’horari laboral ni els canvis de domicili o similars.
6) En cas de trasllat a un altra comunitat autònoma, l’alumne o alumna pot sol·licitar el retorn de taxes o preus públics abans del darrer dia hàbil de novembre.
7) Els i les alumnes de cursos flexibilitzats que ha superat la primera part d`un nivell i posteriorment s’incorporen a un curs extensiu o intensiu i paguen tot l’import de la matricula, tenen dret a la devolució de l’import de la darrera matrícula de la part aprovada en modalitat flexible.
La renúncia a la matrícula oficial amb devolució de taxes suposa l’anul·lació de la matrícula a tots els efectes i l’exclusió de la matrícula de l’expedient acadèmic de l’alumne o alumna i, per tant, la renúncia a la plaça.
PROCEDIMENT
Les sol·licituds de devolucions de taxes i preus públics s’han de formular preferiblement mitjançant el tràmit electrònic (el tràmit és més ràpid):
- Accedint a https://web.gencat.cat/ca/tramits/tramits-temes/devolucio-ingressos-indeguts des d’on es podrà omplir el formulari de sol·licitud i enviar-lo directament al Servei de Gestió Pressupostària per a la seva tramitació.
- En altres registres de l’Administració, a través de les Oficines de Registre dels serveis centrals d’Educació i dels serveis territorials, utilitzant el servei de “tramitació atesa”. Aquest servei ofereix assistència per poder dur a terme el tràmit sense dificultats.
Abans d’omplir formulari de sol·licitud devolució de taxes cal tenir en compte:
- Caldrà que ens envieu una còpia del Rebut de registre d’entrada que us enviarà el Departament d’Educació com a justificant d’inici de tràmit
- Un cop acceptada la devolució de taxes pel Servei de Pressupostos i Gestió Financera del Departament d’Educació i de Formació Professional, es podrà fer la sol·licitud a l’escola de la devolució de la quota complementària en concepte d’accés a la plataforma virtual i materials didàctics a la secretaria del centre.
Secció 10. Convalidacions ESO i Batxillerat
Convalidacions ESO i Batxillerat
Convalidacions ESO
L’alumnat que cursa una segona llengua estrangera, que no s’ofereixi en el centre educatiu, i que ho faci en una escola oficial d’idiomes, pot sol·licitar-ne el reconeixement. En aquests casos, l’alumne o alumna ha d’acreditar que està matriculat en un d’aquests centres i ha de comunicar, si fos el cas, l’abandonament d’aquests estudis.
El tràmit que han de fer les famílies dels alumnes és el següent:
- Sol·licitar al centre el reconeixement dels estudis com a matèria optativa de segona llengua estrangera, amb el formulari corresponent. En la sol·licitud cal adjuntar el comprovant de matrícula.
- Presentar al centre, a final de curs, el certificat o diploma de superació dels estudis expedit per l’EOI.
El reconeixement de la formació com a segona llengua estrangera es fa efectiu en finalitzar el curs acadèmic.
Convalidacions Batxillerat
Convalidacions de matèries del batxillerat per a alumnes que cursen llengües estrangeres simultàniament en una EOI.
Els i les alumnes que cursen el batxillerat i, al mateix temps, una segona llengua estrangera en una escola oficial d’idiomes (EOI) poden sol·licitar, a cada curs, la convalidació de la darrera franja de quatre hores de cada curs que es completa amb una matèria de modalitat, pròpia o aliena, o bé amb dues matèries específiques, si es dona alguna de les condicions següents:
- Es cursa a l’EOI amb el nivell B2 o superior una segona llengua estrangera que ofereix el centre.
- Es cursa a l’EOI una llengua estrangera que no ofereix el centre.
La sol·licitud de convalidació la presenta l’alumne o alumna el primer mes de classe al centre on estudia batxillerat, juntament amb el certificat expedit per l’EOI on s’acredita el curs de la segona llengua estrangera que cursa l’alumne o alumna. El director o directora del centre resol la sol·licitud.
La convalidació està condicionada a la superació del curs a l’EOI, que cal documentar amb un certificat del nivell assolit expedit per la secretaria de l’EOI.
Secció 11. Flexibilització de l’itinerari educatiu
Flexibilització de l’itinerari educatiu: matrícula d’actualització en cursos inferiors.
Les persones que ja hagin cursat i superat amb anterioritat cursos de les escoles oficials d’idiomes, i que vulguin actualitzar-ne els coneixements, poden sol·licitar matricular-se en l’últim curs realitzat o en qualsevol dels cursos inferiors.
També poden inscriure’s en un curs d’actualització de coneixements els i les alumnes que hagin cursat i superat amb anterioritat cursos de nivell A1 i A2 als centres de formació d’adults. Igualment, poden inscriure’s en cursos d’actualització les persones que s’hagin presentat a les proves lliures i hagin obtingut el certificat corresponent en els mateixos termes.
La sol·licitud per aquest tipus de matrícula s’ha de presentar al centre una vegada finalitzat el període d’admissió de nous alumnes al setembre i només s’admet la sol·licitud si hi ha vacants en el curs i idioma sol·licitat. La sol·licitud és vàlida únicament per al curs acadèmic en què se sol·licita i s’ha de tornar a presentar per a cursos acadèmics posteriors, si l’alumne o alumna vol.
Aquest tipus de matrícula no té efectes acadèmics ni dona lloc a cap certificació oficial. La qualificació que es fa constar en l’expedient acadèmic de l’alumne o alumna és de “no qualificat/ada”.
L’alumnat en aquesta situació acadèmica podrà sol·licitar un certificat d’actualització al centre on estigui matriculat.
En el cas dels cursos que condueixen a l’obtenció d’un certificat, l’alumnat en aquesta situació acadèmica no té dret a sol·licitar una nova expedició del certificat obtingut anteriorment, però pot sol·licitar un certificat d’actualització al centre on estigui matriculat.
Pel que fa al preu del servei, aquest alumnat pagarà la taxa o el preu públic corresponent, sense penalització per repetició.
Durant un mateix curs acadèmic no es pot simultaniejar una matrícula ordinària als ensenyaments presencials amb una matrícula d’actualització del mateix idioma.