Presentació

L’Escola Oficial d’Idiomes Barcelona V-Sants va començar la seva activitat el curs 2003-2004. És un centre públic d’ensenyament oficial d’idiomes moderns i, actualment, s’imparteixen els nivells A1, A2, B1, B2.1, B2.2 i C1 d’anglès i francès.

L’EOI Barcelona V-Sants forma part d’una gran xarxa d’escoles oficials d’idiomes, sis a Barcelona ciutat i més de quaranta distribuïdes per tota Catalunya. Aquest fet permet una gran flexibilitat en cas que un trasllat sigui necessari, fins i tot a altres territoris de l’estat.

Les escoles oficials d’idiomes, a més de formació en els idiomes escollits, administren i expedeixen les certificacions acadèmiques corresponents a aquests ensenyaments especialitzats. Aquestes certificacions són les oficials, estan validades pel Consell d’Europa per mitjà del Marc Europeu de Referència i es poden obtenir tant en la convocatòria per l’alumnat oficial, com en la convocatòria pels candidats lliures (extraordinària al mes de febrerordinària al mes de juny).

L’EOI Barcelona V-Sants es troba ubicada al districte de Sants, just al límit entre el barri de Les Corts i l’Eixample Esquerra i, degut a aquesta localització estratègica (a dos minuts de Sants Estació) i a estar envoltada d’una gran xarxa de transport públic, la fa molt accessible per gran quantitat de persones, fins i tot, per persones que hi acudeixen des de poblacions properes a Barcelona.

Es tracta d’una escola de petites dimensions, però d’intensa activitat, on tothom és important. Per aquesta raó, el respecte a totes les persones que conformen la comunitat educativa és essencial i és un dels principals valors que es defenen des del centre. Només en un entorn respectuós i cohesionat és possible un aprenentatge efectiu i motivador.