Presentació

Què és una escola oficial d’idiomes (EOI)?

Les escoles oficials d’idiomes són centres públics de règim especial on s’imparteixen els ensenyaments d’idiomes per capacitar en el seu ús efectiu com a vehicle de comunicació. Compten amb les metodologies i eines més actuals en el procés d’ensenyament i aprenentatge, un professorat de gran qualitat i formació permanent.

S’hi poden obtenir titulacions oficials?

Sí. S’hi poden obtenir certificacions dels nivells A2, B1, B2, C1 i C2 del Marc Europeu Comú de Referència. Les titulacions de les EOI són les úniques oficials a l’Estat espanyol i estan validades pel Consell d’Europa.

Què ofereixen les EOI?

Una EOI promou el plaer d’aprendre un idioma, el desig de creixement personal i la voluntat d’acostar-se a altres cultures, atès que compta amb un alumnat molt divers pel que fa a les edats i trajectòries individuals.

Com s’ha de fer la preinscripció?

El proper període de preinscripció serà en línia i començara a finals d’agost.

Els ensenyaments d‘idiomes a les escoles oficials d’idiomes

Aquests ensenyaments s’estructuren diversos nivells, segons l’idioma (veure currículum).

Cada curs té una durada mínima de 130 hores. En el cas d’idiomes com l’àrab, el coreà, el japonès, el rus i el xinès, la durada dels tres nivells és superior a cinc anys.

Els ensenyaments d’idiomes que s’imparteixen a les EOI tenen com a finalitat capacitar l’alumnat en l’ús efectiu de l’idioma com a vehicle de comunicació general.

Pla d’estudis de les escoles oficials d’idiomes

El pla d’estudis s’estructura en diversos nivells segons l’idioma:

• Nivell bàsic: 2 cursos
  • Nivell intermedi B1: 1 curs o 2 cursos (en el cas dels idiomes àrab, grec, japonès, rus i xinès)
  • Nivell intermedi B2: 2 cursos o 1 curs (només català)
  • Nivell avançat C1: 1 curs
  • Nivell avançat C2: 2 cursos

L’EOI de l’Alt Penedès

El centre va ser creat pel Decret 271/2005, de 20 de desembre i va iniciar la seva activitat el setembre de 2005. L’escola es troba al municipi de Vilafranca del Penedès, al carrer Balcó de les Clotes s/n, i dóna servei a una àrea geogràfica molt àmplia que comprèn tota la comarca de l’Alt Penedès i també, encara que en menor proporció, del Garraf, del Baix Penedès, de l’Alt Camp, de la zona sud de l’Anoia i de la zona nord del Baix Llobregat.

El centre imparteix tots els nivells d’anglès i només fins al cinquè nivell pel que fa als estudis de francès. Actualment l’escola té una oferta de 20 grups (15 impartits en la modalitat de cursos anuals presencials de tarda-vespre i 5 en la modalitat de cursos semipresencials). L’escola participa des de fa alguns anys en el Pla PIA+ i ofereix places per als participants d’aquest programa del Departament d’Educació a 4t, 5è i C1 d’anglès i a tots els cursos de francès. L’escola també organitza cursos especials de llengua instrumental de diferents idiomes així com cursos monogràfics.

En la convocatòria ordinària hi tenen lloc els certificats de nivell intermedi B1 i B2 per a candidats oficials i lliures tant d’anglès i francès i també s’hi organitza el certificat de nivell avançat C1 per als alumnes oficials i lliures d’anglès. Pel que fa a la convocatòria extraordinària del febrer, el centre és seu de certificació per a candidats lliures del nivell intermedi B2 d’anglès. El centre també disposa de places reservades per a l’obtenció de certificats per aquells alumnes procedents de centres que formen part del Programa experimental de suport a la certificació dels coneixements de llengües estrangeres.

Comparteix actualment les instal·lacions amb l’INS Milà i Fontanals de Vilafranca del Penedès. Disposa d’aules lluminoses i amb capacitat per a 30 alumnes, una sala d’estudi, sales polivalents i biblioteca online amb un gran fons de material de les llengües objecte d’estudi (llibres, pel·lícules, revistes i diaris). Totes les aules estan equipades per tal d’impartir un ensenyament adaptat a les noves tecnologies amb connexió a Internet per fibra òptica, pissarres digitals, ordinadors portàtils i calefacció.