Continguts anglès:
- Introducció d’algunes de les principals varietats de l’anglès, a grans trets, i presentació dels dos principals grups d’accents: ròtics i no ròtics. Repàs de l’alfabet fonètic i presentació dels fenòmens més comuns en la pronúncia espontà nia de l’anglès (p.ex. linkingandinstrusive r, assimilation, invisible consonants, etc.).
- Discussió de temes rellevants
Algunes de les temà tiques tractades:
- Intel·ligència artificial; lÃmits de la ciència; salut i noves tècniques sanità ries basades en l’avenç tecnològic.
- Addició a les noves tecnologies; privacitat en les xarxes socials, vigilà ncia institucional i tractament del big data.
- Canvi climà tic, escassetat de recursos naturals i els seus efectes en la biosfera i, particularment, l’acció dels éssers humans.
- Masclisme: estructures i discursos de poder dominats per la tradició patriarcal; accés i avançament professional de les dones al món laboral; cosificació de la dona.
- Importà ncia de la televisió en les nostres vides; la publicitat i la influència en els nostres hà bits de consum;els talent show com a fà brica de productes d’un sol ús i fama efÃmera.
- Relacions familiars; criança dels fills i sobreprotecció; entorns familiars i contextos educatius.
- Gran ventall de recursos lèxicogramaticals en llengua anglesa, com ara phrasal verbs, idioms, collocations i verb patterns treballats mitjançant el treball autònom de l’alumnat alhora que a través d’eines facilitades pel professorat en una à mplia varietat de formats adaptats a les TAC (taulers pinterest, infografies genial.ly, llistes wordeys, foros de discussió online, etc.)
Continguts francès:
Mantenir els coneixements assolits fins al B2
- Aprofundir en aquests coneixements i millorar-los.
- Millorar l’expressió oral, que sovint presenta més problemes per als alumnes.
- Enriquir el vocabulari, endinsant-se en un nivell superior, tant pel que fa a la temà tica com als registres, especialment en l’à mbit formal i informal.
- Millorar l’expressió escrita, tant en els aspectes morfosintà ctics i ortogrà fics, com en l’adequació del vocabulari al registre i a la formulació de les idees.
- Practicar més a fons la comprensió oral a partir de documents autèntics.
- Millorar les habilitats lingüÃstiques (vocabulari, comunicació), culturals i interculturals.
- Despertar la curiositat dels estudiants en comparació amb la cultura francesa.