Antics alumnes

Es considera un alumne “antic” a qualsevol persona matriculada en un curs oficial d’un idioma en aquesta escola l’any acadèmic immediatament anterior.

Normes i procediment abreujat

1. Hi ha una preinscripció obligatòria (el candidat o candidata es pot preinscriure de 1r o d’un nivell superior).
  2. Per accedir a un curs superior a 1r cal:
    • preinscriure’s a test de nivell (el nombre de places per fer el test de nivell és limitat i s’hi accedeix per un sorteig previ).
    • o preinscriure’s a un nivell determinat perquè
      • es té un curs o certificat d’una EOI aprovat
      • es té una equivalència reconeguda a la taula que es publica abans de la matrícula. Veure enllaç aquí (pàgina 4).
      • es té el títol de batxillerat (només per a la llengua que s’hagi cursat com a 1a llengua estrangera), que habilita per accedir a 3r curs.
  3. L’ordre de matrícula ve determinat per un sorteig d’adjudicació de places.

No està permès matricular-se com a alumnat oficial i lliure del mateix idioma, dintre del mateix any acadèmic.

Els candidats s’han de matricular en un horari que els vagi bé, ja que els canvis d’horari només s’acceptaran, segons la disponibilitat de places, en casos especials i justificats documentalment, per un canvi de circumstàncies vitals posteriors a la data de matrícula.

Taxes

TAXES (segons Ordre ENS/100/2015)

• Matrícula oficial: 275 € taxa oficial + 30 euros taxa de serveis d’escola (*)
  • Matrícula oficial de repetidors (1a vegada): 357,50 € taxa oficial + 30 euros taxa de serveis d’escola (*)
  • Matrícula oficial de repetidors (2a vegada): 495 €  taxa oficial + 30 euros taxa de serveis d’escola (*)

Alumnat lliure

• Matrícula i drets d’examen del certificat de nivell intermedi: 72,45 euros.
  • Matrícula i drets d’examen del certificat de nivell avançat: 89,25 euros.
  • Matrícula i drets d’examen del certificat de nivell C1: 100 euros.

Bonificacions i exempcions (prèvia acreditació documental)

• Bonificació del 50 % de l’import:
    • per als membres de família nombrosa de categoria general
    • per als membres de famílies monoparentals de categoria general i especial
  • Exempció del 100% de l’import:
    • per als membres de família nombrosa de categoria especial
    • per a les víctimes de terrorisme (i els seus cònjuges i els seus fills)
    • per a les persones amb dicapacitat igual o superior al 33%

També queden exclosos del pagament de les taxes acadèmiques els alumnes inclosos en el pla de reserves de places per a professorat.

(*) La taxa complementària per serveis d’escola de 30 euros és aprovada per la Junta de Directors de les EOI i autoritzada pel Departament d’Ensenyament.

Aquesta quota, que complementa l’assignació que la Generalitat dóna als centres per a manteniment i funcionament bàsic, possibilita el nivell de prestacions que el centre ofereix i el manteniment i millora de les instal·lacions i recursos pedagògics i tecnològics del centre.

Els alumnes que es matriculen a més d’un idioma, fan una sola aportació de serveis d’escola.